۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۰۱۶۶

تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت استاد موسوی قهار

تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت استاد موسوی قهار
رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت استاد موسوی قهار، مناجات خوان آستان کبریایی که نوای بی نظیر و سِحرانگیز او در دعا و مناجات خوانی در ذهن تمام ایرانیان است را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاري رسا، سحرگاه روز سه شنبه ، صاحب صدای دعای سحر به سکوت همیشگی فرو رفت. سید قاسم موسوی قهار دعاخوان خوش صدای ۴۰ سال‌ اخیر، پس از یک دوره بیماری درگذشت.

در همین ارتباط رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت استاد موسوی قهار، مناجات خوان آستان کبریایی که نوای بی نظیر و سِحرانگیز او در دعا و مناجات خوانی در ذهن تمام ایرانیان است را تسلیت گفتند.

سیدعلی مقدم معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای عالی قرآن در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سیدقاسم موسوی قهار اظهار داشت: استاد موسوی‌قهار در بین دعاخوانان، شخصیت برجسته و سرآمدی بود و رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه‌ای به ایشان داشتند. پس از دریافت خبر درگذشت ایشان که خدمت حضرت آقا رسیدم و این خبر را به ایشان دادم، مقام معظم رهبری متأثر شدند و برای مرحوم موسوی دعا کردند و فرمودند: از طرف من به خانواده ایشان تسلیت بگویید.

رئیس شورای عالی قرآن در ادامه افزود: بنده هم پیام تسلیت حضرت آقا را به همسر مرحوم موسوی‌قهار رساندم و امروز هم حسب وظیفه، در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردم. از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران الهی را مسألت می‌کنم. إن‌شاءالله که جامعه ما قدرشناس چنین شخصیت‌هایی باشند.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: در محافل قرآنی سالانه که در طلیعه ماه مبارک رمضان در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود، طی سال‌های گذشته ختم بیشتر این محافل با صدای دل‌نشین آقای موسوی‌قهار همراه بود و حضرت آقا هم از اجرای صحیح ایشان اظهار رضایت می‌کردند. مرحوم موسوی‌قهار دعا را متفاوت از سایرین اجرا می‌کرد. معنویتی که در شنونده هنگام اجرای دعا و مناجات وی ایجاد می‌شود متأثر از سبک و حس ویژه آن مرحوم است.

مرحوم موسوی قهار متولد ۱۳۲۵ در شهر خمین بود و پدرش در سلک روحانیت بود و سید قاسم از دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی می‌کرد و بعد از انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد. در سال‌های پس از انقلاب و به واسطه فعالیت بیشتر، وی در تهران و مدتی در بومهن زندگی می‌کرد.

دعای سحر یکی از ادعیه‌ای بود که او بارها آن را خواند و سال‌هاست که از صداوسیما پخش می‌شود. او بیش از ۳۰ سال ادعیه و مناجات‌های مختلفی را خواند؛ دعاهای سحر، افتتاح، سمات و ادعیه هر روز ماه رمضان و دعای فرج او بارها و بارها از رادیو و تلویزیون پخش شده است، اما دعای سحر با صدای موسوی قهار مانند ربنای استاد شجریان، بخشی از سبک زندگی و خاطرات معنوی روزه‌داران را به خود اختصاص داده و در اذهان چند نسل ماندگار شده است./1360//101/خ

ارسال نظرات