۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۳۰۱۹۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گمراهی و تفرقه نتیجه تبعیت از آمریکا است

گمراهی و تفرقه نتیجه تبعیت از آمریکا است
آیت الله ری شهری نتیجه تبعیت از راهنمایی آمریکا را گمراهی و تفرقه دانست و گفت: سعادت و پیروزی در گرو تبعیت از فرامین راهنمایان الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: خداوند متعال، انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) در بالاترین مراتب ارشاد و کامل‌ترین مبلغ و مرشد هستند.

وی با اشاره به خطبه 78 کتاب شریف نهج البلاغه، ادامه داد: در این خطبه ویژگی های مرشد کامل و کسی که می تواند بعد از خداوند سبحان دارای بالاترین مراتب ارشاد باشد ذکر می شود. این خطبه سه بخش دارد و یکی از خطبه های مهمی است که تبیین آن در این روزگار برای جوانان بسیار لازم محسوب می شود.

آیت الله ری شهری در ادامه ابراز کرد: در بخش نخست این خطبه ویژگی های مرشد کامل بیان شده و بخش دوم ویژگی های مرشد نماها و کسانی که شایستگی ارشاد ندارند اما خودشان را در مرشد خلق معرفی می کنند تبیین می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عصر کنونی مرشد نماهای بسیاری وجود دارد چه از آمریکای جنایتکار گرفته که خود را مرشد جامعه جهانی می داند تا مرشد نماهایی که در لباس روحانیت و غیر آن ادعای ارشاد می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: در بخش سوم این خطبه شریف مردم به اینکه مرشدهای واقعی و کامل را رها کردند مورد توبیخ و سرزنش قرار می دهد و به آنان می گوید چرا مرشدان واقعی را کنار گذاشته دست به دامن مرشدنماها شده اید.

وی افزود: مرشد نماها کسانی هستند که خودشان را عالم معرفی می کنند در حالی که عالم نیستند؛ مرشدان واقعی اهل بیت(ع) هستند.

آیت الله ری شهری بیان داشت: مرشد و مبلغ کامل خصوصیاتی دارد که یکی از آنان این است که مرشد واقعی لباس هواپرستی را به کل از تن خارج کرده و از هوای نفس پیروی نمی کند و تنها به فکر انجام وظیفه است تا رضایت خداوند را جلب کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا کسی لباس هواپرستی را از تن خارج نکند نمی تواند کسی را راهنمایی کند؛ کسی که از هوای نفس تبعیت نکند خودش کلید ابواب هدایت می شود.

وی افزود: کسی اگر به این مقام برسد معدن دین می شود و مردم می توانند مسائل دین را از وجود آنان استخراج کنند. مرشد واقعی خودش را ملازم با عدالت می کند. اولین درجه عدالت اجتناب از هوای نفس است زیرا انسان هوا پرست نمی تواند عادل باشد./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
بسمه تعالی . زور گویان بیگانه مانند شیطان بزرگ آمریکاو نوکران پستشان در در داخل و مزدوران خود فروخته شان در خارج که بلند گوهای آنانند و در واقع گوساله های سامری بحساب می آیند با بیانات باطل وپوشالین اما فریبنده ی نا آگاهان عده ای از جوانان را با وانمو کردن به این که هدفشان فقط توضیح و تبیین مسائل علمی و اجتماعی است خود را کاملا بی طرف و در خدمت علم نشان میدهند وطرفداران علم و پیشرفت و توسعه جا می زنند بدون آ نکه خودشان را دشمن اسلام معرفی کنند از یک طرف و از طرف مز دورانی که علنا خباثت و کینه توزی خود را نسبت اسلام بروز میدهند با دم های شیطانی بعنوان تحلیل های مسائل اجتماعی و سیاسی میکوشند اذهان را شستشو دهند و تا میتوانند دشمن تراشی کنند . پس باید یک عده از عزیزان دلسوز و فداکار در این عرصه هم باطرح مطالب بطور روشن آن دامهای فریب را برچیده و نقشه های شوم و توطئه هایشان را خنثی کنند که حتی یک نفر هم به دام آنان بیفتد حیف است .
0
0