۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۳۰۲۳۵
حجت الاسلام سالک:

چهل سال دوم انقلاب دوره آزمون و خطا نیست | از انقلاب آفت زدایی کنیم

چهل سال دوم انقلاب دوره آزمون و خطا نیست | از انقلاب آفت زدایی کنیم
نماینده مجلس گفت: چهل سال دوم انقلاب دوره آزمون و خطا نیست و در انتخابات آینده این آزمون و خطا باید از بین برود و مجلس آینده باید با گفتمان عدالت شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» که در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، به سوره مبارکه «عصر» اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند هیچ قوم و گروهی را تا زمانی که خودشان را تغییر ندهند مورد عنایت قرار نمی دهد.

وی با بیان اینکه ایمان، عمل صالح و تواصی به حق و صبر سه گام برای رسیدن به سعادت و پیشرفت تلقی می شود، ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دو استراتژی نبرد میان دنیای اسلام و استکبار و همدلی با مسلمانان را به خوبی توضیح داده اند.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه بر اساس وعده الهی دنیای اسلام در مقابل دنیای استکبار پیروز خواهد شد، اضافه کرد: امروز دیگر سخن از غرب و شرق نیست، بلکه دنیای اسلام در مقابل کفر بین المللی قرار گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی باید دست به حرکت های بزرگ انقلابی بزنیم، خاطرنشان کرد: اگر بسترهای انقلابی و اسلام ناب فراهم شود پیروزی با ما خواهد بود و اگر از این خط اساسی دور شویم بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد، چراکه این خودمان هستیم که سرنوشت و آینده مملکت خود را رقم می زنیم.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه ما برای رسیدن به تمدن اسلامی است، عنوان کرد: امروز نیازمند آن هستیم که آسیب شناسی بسیار دقیقی نسبت به چهل سال گذشته انجام دهیم و درصدد آن باشیم که از انقلاب اسلامی آفت زدایی کنیم.

حجت الاسلام سالک به فرازهایی از بیانیه گام دوم اشاره و بیان کرد: طبق بیانیه گام دوم ما باید تجربیات نسل اول و دوم انقلاب را به نسل سوم و چهارم منتقل کنیم؛ امروز ما باید وارد جمع های جوانان شده و به شبهات و سؤالاتشان پاسخ مستدل بدهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برایشان تشریح کنیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجلی استقرار حاکمیت الهی است، تأکید کرد: ما تا آخرین لحظه و نفس خودمان پای انقلابمان ایستاده ایم و حاضر هستیم از جان خود در راه دفاع از ولی فقیه بگذریم.

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ، سیاست و استقامت و مقاومت در برابر استکبار در جهان استقرار پیدا کرده است، ابراز داشت: امروز دنیا در اختیار اسلام است، اما ما نباید کوتاهی کنیم بلکه باید همواره تلاش کنیم در جامعه خودمان بصیرت افزایی داشته باشیم.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه در چهل سال گذشته پنج فتنه بزرگ را پشت سر گذاشته ایم، عنوان کرد: آخرین فتنه دشمن، همین فتنه بنزینی بود که با کوتاهی برخی مسؤولان و موج سواری دشمن ایجاد شد و امروز مقصران این حوادث باید پاسخگوی خون های ریخته شده و خسارات وارد شده باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت با ایجاد فتنه اخیر در دی ماه از راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری انتخابات مجلس جلوگیری کند، اما این فتنه زایمان زودرس داشت و دستشان را برای همگان رو کرد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم در جامعه عنوان کرد: امروز باید درصدد اجرای 23 محور و 7 توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم باشیم و قدم های جدی در این راستا برداریم.

حجت الاسلام سالک به تلاش آمریکا برای جلوگیری از تداوم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شرایطی صادر شد که جان بولتون و ترامپ اعلام کرده بودند ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهد دید؛ دشمن در پی تابستان داغ برای سال گذشته بود، اما مشاهده کردیم که هیچ کدام از توطئه هایشان به ثمر نرسید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه دشمن بهترین فرصت برای رسیدن به خودکفایی و دست یافتن به توان بازدارنده دفاعی است، تأکید کرد: ما در حوزه هایی همچون دفاعی تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و با دستیابی به قدرت بازدارنده دشمن را عقب رانده ایم.

وی با اشاره به اینکه آحاد مردم، جوانان ایران، جوانان اروپا و جوانان آزادمرد دنیا مخاطبان رهبری در بیانیه گام دوم هستند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب حدود 41 مرتبه در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار داده اند، بنابراین ما باید توجه ویژه به جوانان داشته باشیم و به آنها میدان بدهیم تا امور را در دست بگیرند و اسباب پیشرفت کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب امیدوار کننده، صادقانه، منصفانه و مبتنی بر واقعیات جامعه بوده و رهبری در آن راهبردهایی برای حل مشکلات بیان فرموده اند، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، عدالت، عزت، ظلم ستیزی، مرزبندی با دشمنان و دفاع از مظلومان مفاهیم تجدید ناپذیر انقلاب اسلامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند انقلاب اسلامی علیرغم دشمنی های دشمن هیچگاه از بین نخواهد رفت، ابراز داشت: دشمنان هیچگاه نمی توانند با تلاش های خودشان ما را نابود کنند، اما باید دانست پوسیدگی درون تشکیلاتی بزرگترین آفت انقلاب اسلامی است و ما نباید اجازه دهیم این موضوع از طریق از بین رفتن وحدت و همدلی ایجاد شود.

حجت الاسلام سالک به تبیین الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و تأکید کرد: برنامه ریزی واقعی متناسب با شرایط و نیازهای جامعه، یافتن راهبردهای سلبی و ایجابی، اقدامات عملیاتی و اجرایی در راستای پیاده سازی بیانیه گام دوم در متن جامعه، برنامه ریزی حکومتی، تربیت نوجوانان و جوانان در راستای بیانیه گام دوم، تبدیل تجربیات چهل سال گذشته به کتاب و درس گرفتن از نقاط ضعف و تبدیل کردن آنها به نقاط قوت، تبیین دقیق آینده و جلوگیری از انحراف در انقلاب اسلامی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم خط و مشی اساسی انقلاب را بازگو کرده و از انحراف در مسیر آن جلوگیری می کند، بیان کرد: چهل سال دوم انقلاب دوره آزمون و خطا نیست و در انتخابات آینده این آزمون و خطا باید از بین برود و مجلس آینده باید با گفتمان عدالت شکل بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: وظایف روحانیت در راستای تحقق بیانیه گام دوم عبارت از تربیت نیرو و مربی، کلاس قرآن، تقویت مسجد محوری محله ها، اصلاح ساختارهای حاکمیت مبتنی بر اسناد بالادستی، تحلیل وضعیت مراکز علوم انسانی، مناظره های عمومی، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی و توجه به فضای مجازی است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه موضع رهبری چشم فتنه بنزینی را کور کرد، اظهار داشت: ایشان برای حفظ نظام اسلامی و تقویت استحکام درون تشکیلاتی نظام برای حفظ نظام اسلامی و جریانات آزادی خواه جهان پای کار آمدند و در نبرد سنگین بین اسلام ناب و استکبار جهانی، کفر بین المللی را محروم کردند، اشراف به استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند و امنیت کشور را تضمین کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر رهبری از تصمیم سران قوا حمایت نمی کردند آشوبگران تأیید شده، ارکان نظام بی اعتبار می شدند و آمریکا و ایادی آن و جریانات اپوزوسیون داخلی نیز شادمان می شدند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات