۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۰۳۲۶
حجت الاسلام هاجری عنوان کرد؛

تقویت سطح علمی، تربیتی و اخلاقی رویکرد شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه

تقویت سطح علمی، تربیتی و اخلاقی رویکرد شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، تقویت و توسعه سطح علمی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی حوزه های علمیه را نخستین خروجی شورای تخصصی انجمن های علمی در استان ها عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه امروز در نخستین نشست شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران در ساری با بیان این که در حوزه علمی و فرهنگی دو خلأ داریم، گفت: خلأ نخست این است که در بسیاری از برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها نگاه تخصصی وجود ندارد.
 
وی با بیان این که در تاریخ بشر و همچنین دوران حاضر هر گاه یک حکمران و مدیر یک مجموعه توانست رابطه خود را با اندیشمندان و عالمان باز و تصحیح کند به طور حتم موفق خواهد بود، افزود: هیچ حکمران و مدیری همه دانش لازم را برای مدیریت ندارد و ارتباطش را باید با اصحاب علم حفظ و تصحیح کند.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در ادامه سخنان خود، فقدان نگاه همسونگر در برنامه‌ها را دیگر خلأ موجود در عرصه علمی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: در این بخش نگاه تخصصی وجود دارد، اما فاقد نگاه همسو هستیم.
 
وی با بیان این که شورای‌های تخصصی انجمن‌های علمی حوزه در استان‌ها نگاه تخصصی و همسو نگر را دنبال می‌کنند، بیان داشت: تقویت و توسعه سطح علمی، تربیتی و اخلاقی حوزه های علمیه نخستین خروجی شورای تخصصی در استان ها است.
 
حجت الاسلام هاجری با اشاره به این که با راه اندازی و آغاز به کار شورای تخصصی در استان بسیاری از طرح‌ها در بخش‌های علمی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی با پشتوانه کارشناسی بهتر اجرایی خواهند شد، افزود: به طور حتم با آغاز به کار این شورا شاهد ارتقاء برنامه‌های علمی، آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهیم بود.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ادامه داد: همچنین بسیاری از طرح‌های بومی و موفق استان می‌تواند با پشتوانه همین شورای تخصصی در سطح کشور گسترش پیدا کند.
 
وی با تأکید بر این که کار باید از منشأ علم آغاز شود، گفت: اگر منشأ را صلاح کنیم، اساتید نظر بدهند و بر اساس آن طرح‌ها اجرا شود به طور حتم مشکلات آموزشی و تربیتی ما در حوزه حل خواهد شد و در این بخش برای رفع مشکلات آموزشی نباید منتظر ستاد باشیم.
 
حجت الاسلام هاجری با بیان این که وظیفه استاد تنها آموزش نیست، ادامه داد: یک استاد باید کار تربیتی و پژوهشی نیز انجام دهند و یک استاد موفق باید در همه این بخش‌ها گام بردارد.
 
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه همچنین بر ضرورت شناسنان ظرفیت علمی اساتید و شورای تخصصی حوزه به مسؤولان استان تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود با برنامه ریزی مدون فعالیت این شورا هر روز بیشتر تقویت و گسترش پیدا کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات