۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۳۰۳۳۵
حجت الاسلام معلمی:

تولیدات علمی حوزه باید ناظر بر شبهات موجود در جامعه باشد

تولیدات علمی حوزه باید ناظر بر شبهات موجود در جامعه باشد
حجت الاسلام معلمی با اشاره به این که شبهات بسیاری در جامعه از سوی دشمنان مطرح شده است، گفت: مقالات حوزویان باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات جامعه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مصطفی معلمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و استاد حوزه علمیه امروز در نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن علمی حوزه علمیه استان در ساری از بی توجهی صدا و سیما به نشست‌های علمی و برنامه‌های حوزه انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی به جای پخش برنامه‌های بی محتوا باید بیشتر به مباحث علمی حوزه توجه کند.
 
وی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از وجود سرقت های ادبی در حوزه و دانشگاه افزود: انجمن‌های علمی بستر خوبی برای دفاع اساتید از مقالات علمی خود است.
 
حجت الاسلام معلمی با بیان این که این مسأله مبتلابه اساتید حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه کسانی که به دنبال مسأله نمی روند و یا نمی توانند مسأله سازی کنند از سایر مقالات سوء استفاده می کنند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که متأسفانه تولید محتوای علمی در نگارش مقالات علمی کاهش یافته است، بیان داشت: انجمن های علمی موجب شود کپی برداری و سرقت ادبی در نگارش مقالات علمی به حداقل برسد و حوزه مسیر اصلی خود را پیدا کند و کار خوب انجام دهد.
 
استاد حوزه علمیه همچنین به سفر‌های علمی خارج از کشور در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه تنها پول بیت المال در این سفر‌های خارجی هدر می‌رود و اثرگذار نخواهد بود و اگر کسی به دنبال تولید علم و محتوای علمی است می تواند در داخل کشور به آن بپردازد.
 
حجت الاسلام معلمی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شبهات بسیاری در جامعه از سوی دشمنان مطرح شده است، افزود: مقالات حوزویان باید کاربردی و در جهت رفع مشکلات جامعه باشد.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید براین که مقالات حوزویان باید ناظر بر شبهات موجود در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: تنها پرداختن به موضوعات سطحی نمی‌تواند مشکلی از جامعه حل کند بلکه مقالات علمی ما باید پاسخگوی مشکلات و شبهات مطرح شده در جامعه باشد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ایجاد شوق در طلبه برای پرداختن به مسائل علمی و پژوهشی امر بسیار مهمی است، گفت: اگر این شوق در طلبه ایجاد نشود دغدغه‌ای نیز وجود نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام معلمی با بیان این که بسیاری از شبهات امروز جامعه ریشه در مسائل تاریخی دارد، افزود: اگر تاریخ در حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد در رفع مشکلات موجود اثرگذار‌تر خواهد بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
احسنت
0
0