۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۰۳۵۸
آیت الله موحدی کرمانی:

با شعار تدبیر و امید امور کشور پیش نمی‌رود | پاسخگوی بی تدبیری هایتان باشید

با شعار تدبیر و امید امور کشور پیش نمی‌رود | پاسخگوی بی تدبیری هایتان باشید
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سخنان رییس جمهور در زمینه بی اطلاع بودن از گرانی بنزین گفت: اگر مسؤولان از وقایع کشور بی اطلاع باشند باید فاتحه کشور را بخوانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه اگر انسان پناهنده وادی بندگی شود کید شیطان خنثی خواهد شد، گفت: بر اساس روایات ایمان از عمل صالح جدا نیست، بلکه این دو اصل مهم توأم با یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم هر کجا سخن از ایمان به میان آمده از عمل صالح نیز یاد شده است، ادامه داد: اگر انسان در زمینه انجام عمل صالح در برخی عرصه ها کوتاهی کرده و غفلت کند بدون شک در آن عرصه از ایمانی ناقص برخوردار بوده است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه انسان در زندگی خود باید به همه عبادات عمل کرده و از انجام همه گناهان و معاصی پرهیز و اجتناب کند، بیان کرد: بر اساس روایات خداوند متعال رضای خود را در عبادات، غضب خود را در معاصی و گناهان، اجابت خود را در دعا و اولیای خود را در میان بندگان مخفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به اقشار محروم جامعه اضافه کرد: انسان در انجام عبادات باید همواره در پی عمل به تکلیف الهی خود باشد، زیرا اگر انسان بدون در نظر گرفتن وظیفه کنونی خود به عبادت بپردازد بدون شک عبادتش در درگاه الهی پذیرفته نخواهد شد؛ به عنوان مثال اگر مسؤولان به جای دیدار با اقشار محروم و مستضعف به اعمال عبادی بپردازند قطعاً عباداتشان مورد پذیرش درگاه الهی واقع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید در اوج تواضع و فروتنی با مردم برخورد کنند و نپندارند حال که به مسؤولیت رسیده اند «کسی» هستند، اظهار داشت: البته قبول داریم که مسؤولان ممکن است سرشان شلوغ باشد و وقت نداشته باشند به مردم رسیدگی کنند، اما باید نماینده ای بگمارند تا آن نماینده میان مردم حاضر شده و به مشکلات آنها رسیدگی کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مسؤولان دل مردم را نرنجانند، ابراز داشت: امروز همگان باید نسبت به حل مشکلات اقوام، نزدیکان و همسایگان خود اهتمام داشته باشد؛ مسؤولان بدانند خداوند از آنها حج عمره، زیارت کربلا و زیارت مشهد مقدس و مستحبات را نمی خواهد بلکه از آنها می خواهد به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسؤولان نباید از انجام وظایف خود غفلت ورزند، خاطرنشان کرد: خداوند از مسؤولان می خواهد در وقت نماز شب از خواب بیدار شده و به جای نماز خواندن، مشکلات مردم را برشمرده و صبح که پا به عرصه مسؤولیت خود گذاشت یکایک آنها را رفع کند.

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به این که نباید گناهان را کوچک بشماریم، بیان کرد: این که در مواجهه با مسائل مختلف بگوییم «این که چیزی نیست» اشتباه است؛ حوادث اخیر در کشور در اثر یک بی تدبیری کوچک صورت گرفت؛ تدبیر غلط برخی مسؤولان سبب شد تا با حوادث اخیر افرادی کشته شده و بسیاری از مکان های عمومی و ملی تخریب شود؛ دولت تدبیر چرا تدبیر درست نکردی تا این حوادث پیش نیاید؟

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و بیان اینکه پیش از اجرای این طرح باید اقناع ملی صورت می گرفت، تأکید کرد: بنزین باید به قیمت واقعی اش برسد، اما باید طبق تدبیر درست این کار انجام شود، نه مثل آقایی که می گوید شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است، عجب! امیدواریم این سخن دروغ باشد، زیرا در این صورت که مسؤولان از وقایع کشور بی اطلاع باشند باید فاتحه کشور را بخوانیم.

وی با بیان اینکه امروز دولت باید نسبت به گرانی کالاها پاسخگو باشد خطاب به مسؤولان تصریح کرد: این روش کشور داری و مدیریت کشور نیست، با بی تدبیری نمی توان کشور را اداره کرد؛ در قضیه افزایش قیمت بنزین نه روشنگری صورت گرفت، نه مردم اقناع شدند و نه سیر تدریجی قیمت محقق شد؛ قیمت بنزین یک دفعه از هزار تومان به سه هزار تومان رسید و همین سبب شد تا مردم آستانه صبرشان تمام شود و دست به اعتراض بزنند.

آیت الله موحدی کرمانی به موج سواری دشمن بر اعتراضات مردمی اشاره کرد و با بیان اینکه بی تدبیری برخی مسؤولان سبب شد تا دشمن نسبت به ایجاد اغتشاش در کشور و براندازی نظام طمع کند، ابراز داشت: این که مسؤولان در پشت درهای بسته تصمیم گرفته و بدون در نظر گرفتن رضایت ملی آن را اجرا کنند درست نیست؛ مسؤولان بدانند جان مردم به لبشان رسیده است؛ به عنوان مثال دارو در کشور کمیاب شده و اگر پیدا شود هم کسی نمی تواند آن را خریداری کند، زیرا قیمت ها بسیار افزایش یافته است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با انتقاد از مالیات های سنگین شهرداری ها برای ساخت منازل مسکونی گفت: برخی افراد می خواهند بالای خانه خودشان یک طبقه بسازند تا فرزندان تازه ازدواج کرده خود را در آن جای دهند، اما به علت اخذ پول های سنگین از سوی شهرداری از این کار عاجز می شوند./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
خداوند نیامرزد آن کسانی را که با تنبلی، کم کاری، راحت طلبی، آسایش جویی، ثروت اندوزی، دنبال کردن منافع شخصی و جناحی خودشان کاری کرده اند که این نظام عظیم در نگاه عده ای متهم به ناکارآمدی شود.
1
0