۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۰۵۰۶

«رفیق مثل رسول» در سالگرد شهادت قهرمان کتاب به چاپ پنجم رسید

«رفیق مثل رسول» در سالگرد شهادت قهرمان کتاب به چاپ پنجم رسید
چاپ پنجم کتاب «رفیق مثل رسول» همزمان با سالروز تولد شهید مدافع حرم رسول خلیلی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ پنجم کتاب رفیق مثل رسول همزمان با سالروز تولد شهید مدافع حرم رسول خلیلی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

کتاب «رفیق مثل رسول» به زندگی و خاطرات شهید رسول خلیلی از شهدای مدافع حرم پرداخته است. با توجه به اینکه این شهید دست نوشته‌های زیادی دارد، کتاب از زبان خود رسول به رشته تحریر درآمده است. همچنین طیف دوستان این شهید زیاد هستند، به صورتی که از شمالی‌ترین نقطه شهر تا پایین‌ترین نقطه شهر دوست دارد و حتی تعدادی از دوستانش در کرج ساکن هستند.

در بین همکاران و همرزمان فقط با طیف هم سن و سالانشان دوست نبوده، بلکه از افراد سن و سال‌دار هم در بین دوستانشان وجود دارد. اتفاق جالب این که همه می‌گویند که رسول فقط رفیق صمیمی من بود. این حسن خلق رسول که آدم‌ها با هر طیف و سن و موقعیتی را جذب می‌کرده، دلیل انتخاب نام کتاب شده است. از نکات زیبای زندگی این شهید و رفاقت‌هایش این است که چندین نفر از دوستانش همانند بیضایی، محمدخانی، دهقان و... در دفاع از حرم به شهادت رسیدند و یکی از ثمرات این رفاقت‌ها بود.

برشی از کتاب:

با بچه‌ها به این نتیجه رسیده بودیم که باید تابع مسئول یا فرمانده گروه باشیم. با فاصله کمی از هم حرکت می‌کردیم. جمعیت روبه روی ما حداقل پنج برابر ما بود.

کم کم کار از شعار و آتش زدن گذشت .به خاطر برتری تعداد جرأت را پیدا کردند که به سمت ما هجوم بیاورند.سنگ و چوبی بود که در آسمان بلند می شد و به سروتن ما می‌خورد.

گاهی ما به سمت آن ها می دویدیم و گاهی هم آن ها به سمت ما .کار به درگیری تن به تن رسید .سعی می کردیم هردو نفر پشت به پشت هم باشیم که حواسمان به اطراف هم باشد .من و علی ماندیم وسط، هم می زدیم و هم می خوردیم.

قبل از اینکه بخواهم حرفی به علی بزنم درد شدیدی توی سرم پیچید. از شدت درد چشمهام را برای چند لحظه نتوانستم بازکنم. به قول قدیمی‌ترها درد تا مغز استخوانم پیچید.ع لی هم مانده بود بین دو سه نفر.یکی از بچه‌ها من را کشاند تا کنار خیابان یکم روی لبه باریک جدول نشستم. دستی به سرم کشیدم. شکستگی در کار نبود.برای همین سریع سرپا شدم و مجدد خودم را به علی رساندم.

«رفیق مثل رسول» در سالگرد شهادت قهرمان کتاب به چاپ پنجم رسید

یکی از بچه‌ها بازویم را کشید و گفت:«رسول برو کنار،بدجور زدن توی سرت»با خنده گفتم:«هر چه از دوست رسد نیکوست. بخصوص که از همشهری‌ات چوب بخوری»...

‌چاپ پنجم کتاب رفیق مثل رسول به قلم شهلا پناهی در قطع رقعی و ۱۹۲ صفحه همزمان با سالروز تولد شهید رسول خلیلی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده اشت.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایید. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات