۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۰۵۴۹
حجت الاسلام کلباسی:

پیشرفت علم و دانش مرهون پژوهش است

پیشرفت علم و دانش مرهون پژوهش است
رییس مرکز تخصصی مهدویت تأکید کرد که پیشرفت علم و دانش مرهون پژوهش است و ما هر کجا نقصان پژوهش داشته باشیم آثارش در میادین مختلف ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت امشب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مهدوی که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، گفت: پیشرفت علم و دانش مرهون پژوهش است و ما هر کجا نقصان پژوهش داشته باشیم آثارش در میادین مختلف ظاهر خواهد شد.

وی یکی از عرصه های مورد نیاز برای پژوهش را مباحث مهدویت دانست و ادامه داد: در عرصه مهدویت به دلیل بحران خیز بودنش و این که مهدویت در طول تاریخ دستاویز قدرت هایی که در مناطق اسلامی روی کار آمده اند و یا فرقه ها و گروه ها بوده است ایجاب می کند که از بسیاری از جهات از نو خوانده شده و در ارتباط با آن کارهای پژوهشی صورت گیرد.

حجت الاسلام کلباسی بر ضرورت تحقیق و پژوهش در زمینه مهدویت تأکید و خاطرنشان کرد: در زمینه مهدویت بسیار نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم؛ البته گام هایی در این عرصه از سوی مرکز تخصصی مهدویت برداشته شده است، اما با این حال باید گفت راه های نرفته بسیار زیاد است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت استاد و کلاس را نقطه شروعی برای پژوهش و تحقیق دانست و تأکید کرد: اگر کسی منتظر باشد که صرفاً با رفتن به کلاس مراحل علمی را طی کند خیال خامی بیش نیست؛ طلاب باید در اوقات مختلف خود وارد میدان و عرصه های پژوهش شوند.

وی افزود: کسانی که می پندارند امروز نیازمند پژوهش و تحقیق نیستیم، بدون شک در گام نخست علم و دانش متوقف شده و درکی از مباحث علمی ندارند.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه تلاش، مطالعه، تحقیق، تتبع، پرسش و پیگیری از لوازم پیشرفت در عرصه پژوهش است، گفت: کسانی که در زمینه های مطالعاتی همواره به لوازم تحقیق و پژوهش توجه دارند و همواره پرسشگر هستند قطعاً به نتیجه خواهند رسید.

حجت الاسلام کلباسی در پایان ابراز کرد: مطالبه، پیگیری و جستوجو کردن وادی های کار نشده را در مقابل طلاب و پژوهشگران قرار می دهد./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات