۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۳۰۵۵۰
حجت الاسلام یوسفیان مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت

گزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت
حجت الاسلام یوسفیان به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت پرداخت و از راه اندازی سامانه ثبت فعالیت های پژوهشی برای دانش پژوهان در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد یوسفیان معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت و مدیر پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی امشب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مهدوی که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت پرداخت و گفت: در سال گذشته 8 نشست علمی و 8 نشست تبلیغی در این مرکز برگزار کرده ایم که بخشی از نشست های تبلیغی جنبه مناسبتی و برخی دیگر جنبه علمی و تبیینی داشته اند.

وی همچنین از برگزاری 8 نشست پژوهشی در سال گذشته علمی مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون 5 کارگاه علمی برگزار کرد ایم که یکی از آنها برای اساتید و 4 کارگاه برای پژوهشگران مرکز بود.

حجت الاسلام یوسفیان با بیان اینکه سامانه ثبت فعالیت های پژوهشی در مرکز تخصصی مهدویت راه اندازی شده است، عنوان کرد: همه فعالیت های پژوهشی پژوهشگران در این سامانه ثبت می شود و در پایان دوره علمی دانش پژوهان نیز کارنامه پژوهشی در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون همایش های دکترین مهدویت، انتظار در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای و انقلاب و مهدویت را برگزار کرده ایم، ابراز داشت: فضای کتابخانه مرکز نیز از سه بخش عمومی، تخصصی و پایان نامه ها تشکیل شده است که 75 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در آن وجود دارد و از سال گذشته تا کنون نیز 18 پایان نامه دیگر به آنها اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 25 جلد کتاب برای چاپ به مرکز تخصصی مهدویت آمده است، گفت: تا کنون 4 عنوان کتاب به چاپ رسیده و امشب نیز رونمایی خواهد شد؛ همچنین 7 عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ است و پس از چاپ در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام یوسفیان با اشاره به مجلات علمی مرکز تخصصی مهدویت ابراز داشت: ما در مرکز سه رده مجله داریم که شامل مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی می شوند؛ مجلات انتظار موعود و سپیده سحر از جمله این مجلات است.

وی از چاپ نخستین مجله «پژوهشنامه موعود» که از مجلات علمی ترویجی است خبر داد و بیان کرد: مجلات مرکز تخصصی مهدویت علاوه بر اینکه انتشار کاغذی دارد در فضای مجازی نیز به صورت رایگان قابل دسترس است.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه در بخش تدوین متون و ارزیابی کتب نیز دقت های بسیار زیادی لحاظ می کنیم، گفت: اپلیکیشن های «ره توشه مهدوی» و «مجلات مهدوی» نیز تهیه شده و در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت./841/پ202/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
حسین ثالث موید
ارسال نظرات