۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۰۶۴۴
حجت الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با رسا:

بودجه‌ شرکت‌های دولتی ۴ برابر بودجه عمومی کشور است | دولت شفاف سازی کند

بودجه‌ شرکت‌های دولتی ۴ برابر بودجه عمومی کشور است | دولت شفاف سازی کند
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی ۴ برابر بودجه عمومی کشور است، خواستار شفاف سازی دولت درباره علت افزایش و نحوه هزینه آن شد.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص عدم شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، اظهار داشت: بودجه‌های شرکت‌های دولتی نزدیک به ۴ برابر بودجه عمومی کل کشور است.

وی افزود: دولت از طرفی درباره فشار تحریم‌های سخن می‌گوید، ولی از طرف دیگر بودجه‌های شرکت‌های مرتبط با خود را هرساله افزایش می‌دهد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با انتقاد از نوع برخورد آقای جهانگیری با افکار عمومی جامعه، بیان داشت: معاون اول رییس‌جمهور در تریبون‌های مختلف ادعا می‌کند که باید واقعیات را به مردم گفت، اما سخنی از افزایش بودجه شرکت‌های دولتی به میان نمی‌آورد.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: در روز‌هایی که دولت مدعی است از نظر مالی با دست خالی مواجه شده، هر روز و به بهانه‌های مختلف دولت را بزرگتر می‌کند و به شرکت‌های ایجاد شده بودجه اختصاص می‌دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با ارائه آماری از کل سهم بودجه در کشور، بیان داشت: ۷۰ درصد از کل پولی که به عنوان بودجه برای کشور در نظر گرفته شده به صورت مستقیم به شرکت‌های دولتی می‎رسد. در کنار این موضوع از سی درصد باقیمانده که به نام بودجه عمومی کشور مطرح است، ۸۹ درصد نیز دوباره نصیب دولت می‌شود.

وی گفت: در این شرایط دوباره شخص آقای رییس‌جمهور ادعا می‌کند که دولت از نظر مالی مشکل دارد و دست دولتی‌ها خالی است.

این عضو فراکسیون روحانیت پارلمان اظهار داشت: کیف پول کشور در دستان شخص رییس‌جمهور است. نکته جالب در موضوع بودجه این است که دولت با اضافه کردن شرکت‌های دولتی، هر روز پول بیشتری از سرمایه ملت را به جیب می‌‎زند.

حجت الاسلام سلیمی بیان داشت: شرکت‌های دولتی در همین سال جاری ۹ درصد بزرگتر شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از شفاف نبودن بودجه سال ۹۹ گفت: بودجه‌ای که از سوی دولت برای سال بعد پیش‎بینی شده به شدت تورم زا است. باعث تأسف است که دولت می‌گوید حقوق‌ها را تنها ۱۵ درصد اضافه کرده، اما تورم کشور حداقل ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای اینکه به دلیل به وجود آوردن وضع موجود گریه کند، به ریش مردم می‌خندد و با افتخار اعلام می‌کند که تورم سالیانه ۴۳ درصد است.

این عضو فراکسیون روحانیت با ارائه آماری عجیب از نقدینگی داخل کشور، بیان داشت: نقدینگی کشور امروز به ۲ تریلیون تومان رسیده است، رقمی که از زمان روی کار آمدن تیم آقای روحانی ۵ برابر شده است.

وی تاکید کرد: اگر این رقم را بپذیریم، باید قبول کنیم که تورم ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و آمار‌های ارائه شده درباره تورم، کاملا دروغ است.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: دولت در حال انتشار بی ضابطه اوراق مشارکت است و از این راه نیز برای خود کسب درآمد می‌کند. بدون شک دولت آینده با حجم عجیبی از بدهی مالی مواجه می‌شود که جبران آن کار ساده‌ای نیست. /۸۵۶/
ارسال نظرات