۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۳۴۳
هانی زاده مطرح کرد؛

تلاش آمریکا برای گسست میان مردم و مرجعیت

تلاش آمریکا برای گسست میان مردم و مرجعیت
هانی زاده با اشاره به اینکه مرجعیت کانون توجه مسلمانان به ویژه شیعیان است، گفت: آمریکا و غرب در پی تزلزل جایگاه مرجعیت و ایجاد گسست میان مردم و مرجعیت هستند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه غرب و آمریکا  مرجعیت را کانون توجه مسلمانان به ویژه شیعیان می داند، اظهار داشت: غرب معتقد است که مرجعیت چراغ هدایت جوامع بوده و با درک و فهم مسائل جهانی مانع لغزش شیعه و جوامع اسلامی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه عدم مرجعیت واحد یکی از مشکلات جهان غیرتشیع است، عنوان داشت: اسلامگرایان در مصر پس از ۷۵ سال مبارزه، وقتی حکومت را به دست گرفتند به علت نبود مرجعیت مشخص پس از یک سال سقوط کردند.

هانی زاده ادامه داد: در پرتو مرجعیت هوشمند در ایران اسلامی، ۴ دهه است که شاهد ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر فشار‌های غرب و شرق هستیم.

وی با بیان اینکه پس از سال ۲۰۰۳ شاهد حاکمیت مرجعیت بر وجدان‌ها و ضمیر مردم عراق بودیم، بیان داشت: مرجعیت مانع از سقوط نظام تشیع در عراق از آن زمان تاکنون است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه مرجعیت به عنوان یک هدفگذاری دقیق سیاسی اجتماعی مورد تهاجم غرب و آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا سال‌ها تلاش کرد تا میان مردم عراق و مرجعیت شکاف ایجاد بکند، اما با هوشمندی مراجع به ویژه آیت الله سیستانی، ملت عراق لایه‌های خطرناک توطئه آمریکا را شناسایی کرد.

هانی زاده با اشاره به اینکه در لبنان با حضور مراجع و سید حسن نصرالله، پایگاه مردمی برای مقابله با همه توطئه‌ها درست شده است، گفت: مرجعیت در ایران، عراق و لبنان رهنمود‌هایی برای همه جوامع تشیع است؛ بنابراین آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد گسست میان مردم و مرجعیت هستند هر چند که تاکنون موفق نشدند.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا تلاش دارد تا با قرار دادن علامت سؤال در برابر مرجعیت و جایگاه مرجعیت به تزلزل آن بپردازد، گفت: مرجعیت گریزان از دخالت در مسائل سیاسی است، اما چاره‌ای جز هدایت سیاسی، اعتقادی و دینی ندارد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه حضور مرجعیت در جریان‌های سیاسی یک حضور اجباری است، تصریح کرد: جریان‌های سیاسی متوسل به مرجعیت می‌شوند و مرجعیت تنها رهنمود می دهد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
تحلیل نویی بود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
دشمنان امروز مجددا درپی براندازی هستند و حرف از اثرگذاری تحریم‌های سنگین به میان می آورند و مدعی هستند این فشار حداکثری جواب داده است
0
0