۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۳۱۳۸۰

اهدای ۲۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه شهریار

اهدای ۲۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه شهریار
انتشارات امیرکبیر با اهدای ۲۰۰ جلد کتاب به پویش بازسازی کتابخانه عمومی تفکر شهریار پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابخانه عمومی تفکر شهر باغستان از توابع شهرستان شهریار در پی ناآرامی‌های اخیر در آتش اغتشاشات سوخت و ۱۳ هزار جلد این کتابخانه دچار آتش‌سوزی و نابود شد. این کتابخانه سال ۱۳۹۱ با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در منطقه نصیرآباد باغستان از توابع شهرستان شهریار تأسیس شده و مجهز به بخش‌های مخزن، کودک و سالن‌های مطالعه مجزا بود که در دو شیفت و توسط دو کتابدار اداره می‌شد.

زهرا رضایی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار با یادآوری شبی که کتابخانه در آتش سوخت گفته است: «دو نفر از اعضای کتابخانه شنبه‌شب ۲۵ آبان به مسؤول کتابخانه خبر دادند که دودی از محوطه کتابخانه خارج می‌شود و انگار تجهیزات در حال انتقال است. بلافاصله جریان را با مسئول حراست استان در میان گذاشتم. صبح روز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه در مسیر شهریار به سمت نصیرآباد، اولین چیزی که در منطقه نصیرآباد توجهم را به خود جلب کرد، ‌ساختمان سوخته شهرداری بود. بعد از آن ساختمان‌های سوخته چند بانک، شورای شهر، شبکه بهداشت، پمپ بنزین و فروشگاه غارت شده جانبو را دیدم. به کتابخانه که رسیدم، شعله ها دیگر رمقی نداشتند. کتاب‌ها خاکستر شده بود و از تجهیزات کتابخانه هیچ خبری نبود. کتابخانه صد در صد تخریب شده بود و این بار، به جای امید و انگیزه، حسرت و اندوه همنشین کتاب‌خوانان نصیرآباد شد.»

نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور اخیرا روند بازسازی این کتابخانه عمومی را در جنوب‌غرب استان تهران آغاز کرده است. پویش #آباد-بمان-ایران هم با هدف کمک به تأمین کتاب و تجهیزات این کتابخانه عمومی و به سعی مجمع ناشران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده و از عموم نویسندگان، ناشران و کتابفروش‌ها دعوت کرده تا بخشی از بازسازی این کتابخانه عمومی را به عهده بگیرند. انتشارات امیرکبیر در همین راستا با اهدای ۲۰۰ نسخه کتاب به این پویش پیوسته است.

طی هماهنگی انجام‌شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰ ، کدپستی:۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴  کتاب‌های اهدایی را جمع‌آوری می‌کند. همچنین شماره تلفن ۰۹۳۳۶۳۷۰۰۳۳ برای هماهنگی و دریافت کمک‌ها پاسخگوی ناشران، کتاب‌فروشان و صاحبان آثار برای شرکت در این پویش خواهد بود. هشتگ #آباد_بمان_ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز برای اطلاع‌رسانی این حرکت فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 در روزهای اخیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از علاقه‌مندان برای کمک به بازسازی این کتابخانه دعوت کرده است در حوزه‌های عمرانی، جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی، تأمین تجهیزات اعم از قفسه، میز و صندلی مشارکت کنند. این نهاد همه کتابخانه‌های عمومی کشور را به عنوان پایگاه جمع‌آوری این کمک‌ها معرفی کرده و شماره حساب ۲۶۷۷۲۱۰۰۹ به نام انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهریار، نزد بانک تجارت را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعلام کرده و از علاقه‌مندان خواسته در فیش‌های واریزی عبارت «کمک به بازسازی و تجهیز کتابخانه تفکر» را قید و تصویر آن را به ایمیل ravabetomoomi@tehranpl.ir ارسال کنند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات