۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۳۱۴۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

آماده کردن جامعه برای ظهور نیاز به تمدن سازی دارد

آماده کردن جامعه برای ظهور نیاز به تمدن سازی دارد
حجت الاسلام صفوی گفت: برای اینکه جامعه را آماده ظهور کنیم باید تمدن سازی کرد و به بهترین شکل زندگی کرد تا الگویی برای دیگران باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس صفوی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: اسلام به صله رحم بسیار تأکید دارد و صله رحم یکی از معدود اعمالی است که در عمر انسان تأثیرگذار است.

وی افزود: در روایات آمده است از عمر کسی که ۳۰ سال باقی مانده بود با قطع صله رحم ۳۰ سال عمر او نابود شد، اما از عمری کسی که چیزی باقی نمانده بود با یک صله رحم، خداوند ۳۰ سال به عمر او اضافه کرد.

حجت الاسلام صفوی با اشاره به اینکه هر سنتی که پسندیده باشد اسلام آن را تأیید کرده است ابراز داشت: یلدا تنها شبی است که فقط یک دقیقه از بقیه شب‌ها بیشتر است و همین یک دقیقه سنت خوبی برای انجام صله رحم بین خانواده‌های ایرانی شده است.

وی در ادامه یکی از مشکلات جامعه را جزئی نگری دانست و با تأکید بر نگاه کلی به موضوعات زندگی، گفت: طلاق در گذشته نه چندان دور به سختی و به ندرت اتفاق می‌افتاد، چرا که انسان ها کلی نگر بودند و برای خوشبخت بودن نیاز به هزاران دلیل نداشتند و با دو یا سه دلیل خوشبخت بودند.

استاده حوه علمیه قم با اشاره به اینکه بیشتر جوان‌های امروز جزئی نگر هستند، افزود: بیش از ۹۰ درصد از زوج‌های جوان به دلیل یک پیامک اشتباهی تحمل یکدیگر را نکرده و برای جدایی از یکدیگر به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کنند.

حجت الاسلام صفوی در ادامه با اشاره به اینکه امت آخر الزمان هستیم و جامعه را باید برای ظهور آماده کنیم، گفت: برای اینکه جامعه را آماده ظهور کنیم باید تمدن سازی کنیم و به بهترین شکل زندگی کنیم تا الگویی برای دیگران باشیم.

وی افزود: برای اینکه جامعه را آماده ظهور حضرت کنیم باید یقین خود را به دین افزایش دهیم و باور کنیم دین ما کامل است، چرا که هرکس به کامل بودن دین خود باور نداشته باشد به دنبال نسخه‌های غیر دینی خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هرکس اعتقاد نداشته باشد دین او کامل است بخش‌هایی از خارج دین به دین وارد خواهد کرد، گفت: سیستم آموزشی کشور برگرفته از سیستم آموزشی خارج است و هنوز کاملا اسلامی نشده است.

به گفته وی کسی که در سیستم آموزش خارجی تربیت شده است برگشتن او به سیستم دینی سخت و دشوار است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای همه مسائل انسان نسخه شفابخش دارد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، خوبی‌های ما را به مردم بگویید، چرا که اگر مردم خوبی‌های ما را بشنوند از ما تبعیت می‌کنند و این درحالی است که برخی از دین ما خبر ندارند.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات