۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۳۱۴۴۵
امام جمعه شهرستان پاریز کرمان:

ائمه‌ جمعه فیلم‌های خوب را به مردم معرفی کنند

ائمه‌ جمعه فیلم‌های خوب را به مردم معرفی کنند
حجت الاسلام افضلی گفت: معرفی و پخش یک فیلم توسط امام جمعه در شهر فاقد سینما یک شیوه تاثیرگذار فعالیت فرهنگی بوده که می‌تواند بازخورد‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام افضلی متولی اکران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در این شهر شده است. از نظر این اکران کننده، معرفی و پخش یک فیلم توسط امام جمعه در شهری که فاقد سینما است، یکی از شیوه‌های تاثیر گذار فعالیت فرهنگی است که می‌تواند بازخورد‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

امام جمعه شهرستان پاریز کرمان با بیان اینکه تاکنون فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» برای 600 نفر اکران شده است گفت: بازخورد‌های خوبی از اکران این فیلم نصیب ما شد و برای ما جالب بود که دانش‌آموزان به همراه فیلم دست می‌زدند و در بعضی صحنه می‌ایستادند و فیلم را تشویق می‌کردند.

وی با ذکر این مسئله که تبلیغات در انتخاب فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» برای اکران تأثیر گذار بود افزود: وقتی دیدیم این فیلم مورد تایید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است، به اکران این فیلم راغب شدیم.

امام جمعه شهرستان پاریز کرمان ضمن اشاره به اعتماد مردم به ائمه جمعه ادامه داد: ما به تبلیغات این فیلم توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اعتماد کردیم و در این شهرستان شروع به اکران این فیلم کردیم و مردم هم به ما اعتماد کردند و فرزندان خود را به دیدن فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» فرستادند. شاید اگر تبلیغ این فیلم توسط نهاد دیگری بود، مردم فرزندانشان را نمی‌فرستادند که این فیلم را ببینند که این نشان دهنده اعتماد مردم به ائمه جمعه است.

وی با اشاره به وظیفه فرهنگی ائمه جمعه خاطر نشان کرد: اگر فیلمی مورد تایید ائمه جمعه است بهتر است آن را به مردم معرفی کنند تا خانواده‌ها به دیدن فیلم های خوب تشویق شوند و یا حتی بانی اکران این فیلم‌ها در شهر‌های خود باشند.

حجت‌الاسلام افضلی با بیان قدرت تاثیر گذاری یک فیلم در جامعه اضافه کرد: با فیلم خیلی حرف‌ها را می‌توان گفت که با هزار منبر و خطابه نمی‌توان بیان کرد برای همین تصمیم گرفتیم خودمان متولی اکران فیلم در شهر باشیم.

وی ضمن اشاره به امید بخش بودن فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» یادآور شد: وقتی دیدیم در دانش‌آموزان بی‌انگیزگی و نا‌امیدی وجود دارد تصمیم گرفتیم فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را برای اکران انتخاب کنیم و البته بازخورد‌های خوبی هم از اکران این فیلم نصیب ما شد.

امام جمعه شهرستان پاریز کرمان تصریح کرد: اکران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» برای ما تجربه و درس بزرگی همراه داشت که متوجه شدیم بچه‌ها فیلم‌ها را دوست دارند و اگر حرفی را در قالب فیلم بزنیم، بیشتر استقبال می‌کنند و تاثیرگذار تر خواهد بود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات