۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۳۱۴۶۰

آثار شهدای استان بوشهر در قالب‌های هنری و فرهنگی عرضه می‌شود

آثار شهدای استان بوشهر در قالب‌های هنری و فرهنگی عرضه می‌شود
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: آثار شهدای استان بوشهر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های هنری و فرهنگی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار رمضان زیراهی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر با حضور استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری این کنگره در 25 دی ماه اظهار داشت: با جمع اوری آثار شهدا به شکل مکتوب و دیجیتال ، آماده برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر هستیم.

وی از تهیه آثار هنری و فرهنگی در قالب کنگره شهدای استان بوشهر افزود: تاکنون طراحی و ساخت یک آلبوم 10 برگی از شهدا برای تقدیم به خانواده معظم شهیدان استان، راه‌اندازی سایت خبری حماسه‌سازان در فضای مجازی و چاپ 82 عنوان کتاب آثار شهدای استان بوشهر انجام شده است.

رئیس کمیته جمع آوری آثار شهدا کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر تصریح کرد: تهیه 600 عنوان شهیدنامه، جمع آوری اسناد و پرونده مکتوب برای هر شهید تا 50 صفحه و جمع آوری مقالات علمی و پژوهشی ازدیگر فعالیت این کمیته تاکنون بوده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از تهیه فیلم‌های مستند برای ارائه در کنگره سرداران و 2121 شهید استان خبر داد و بیان کرد:جمع آوری 6 هزار گیگ و 3 هزار دی ویی دی از مجموعه شهدا، تکمیل کتابخانه کنگره و انتقال اسناد و کتب مربوط به کنگره سرداران و 2000 شهید در اوائل دهه 80 در استان بوشهر به دبیرخانه کنونی نیز انجام شده است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات