۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۳۱۵۲۳
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حاکمیت زیرساخت های لازم برای فعالیت نهادهای دینی را فراهم کند

حاکمیت زیرساخت های لازم برای فعالیت نهادهای دینی را فراهم کند
حجت الاسلام ایرانی حمایت حاکمیت از نهادهای آموزشی، پژوهشی، دینی و حوزوی برای تولید علوم انسانی اسلامی را امری بدیهی دانست.

حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هدف از هجمه ها علیه بودجه حوزه علمیه را نا امید کردن مردم از اصل نظام اسلامی دانست و افزود: کسانی که در پشت پرده تخریب نهاد ها و موسسات فرهنگی و حوزوی هستند، خیرخواه مردم نیستند.

حجت الاسلام ایرانی گفت: برپا کردن غوغا در خصوص بودجه حوزه علمیه نشان دهنده سرمایه گذاری دشمن در این زمینه است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با انتقاد از رسانه های رسمی کشور که در خصوص بودجه حوزه علمیه شبهه افکنی می کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از رسانه ها برای تخریب دستگاه های فرهنگی به قضیه بودجه حوزه علمیه دامن می زنند.

وی به عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم نسبت به برخی از دستگاه فرهنگی گله مند هستند و این موضوع در کارساز شدن حربه تخریب نهادهای حوزوی در اذهان مردم موثر بوده است.

حجت الاسلام ایرانی دو عامل ضعف دستگاه های فرهنگی و سرمایه گذاری دشمن را از عوامل اصلی تخریب نهادهای فرهنگی و حوزوی دانست و افزود: باید در هردو حوزه به دنبال چاره جویی بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه پذیرش وضعیت معیشتی طلاب برای افکار عمومی آسان نیست، ابراز کرد: وضعیت معیشتی طلاب خصوصا در سالهای اخیر بسیار بغرنج شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب با مناعت طبع بالا مشکلات اقتصادی خود را بروز نمی دهند، گفت: در شرایط سخت معیشتی، طلاب علاوه بر تحمل مشکلات معیشتی خود سنگ صبور سایر مردم نیز هستند.

حجت الاسلام ایرانی عنوان کرد: برخی از طلاب به علت مشکلات شدید اقتصادی در ایام تعطیلات مشغول به کار می شوند تا حداقل های معیشتی خانواده هایشان را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه حمایت حاکمیت از نهادهای آموزشی، پژوهشی، دینی و حوزوی را برای تولید علوم انسانی اسلامی امری بدیهی دانست و افزود: برای توسعه و تعمیق فرهنگ باید حمایت های لازم از نهادهای حوزوی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین عناصر دخیل در فرهنگ جامعه، روحانیت و حوزه های علمیه هستند، اظهار کرد: باید حداقل های لازم برای فعالیت طلاب تامین شود.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه نباید با دستان خالی انتظار فعالیت فرهنگی از طلاب را داشت، ابراز کرد: با همه کمبودها طلاب جهادی منتظر تامین حداقل ها نمی مانند و در صحنه های مختلف پیشقدم هستند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه به پیشتازی طلاب در کمک رسانی به مردم سیل زده و زلزله زده در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: حاکمیت باید زیرساخت های لازم جهت فعالیت موثرتر نهادهای حوزوی را فراهم کند./1350/ت301/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
خدمات روحانیت به مردم برگ زرینی در کارنامه درخشان طلاب است.
0
0