۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۳۱۵۴۲
آیت الله شیرازی:

آیت الله خلخالی از مفاخر حوزه های علمیه و پرچمدار گرانمایه فقه و فقاهت بود

آیت الله خلخالی از مفاخر حوزه های علمیه و پرچمدار گرانمایه فقه و فقاهت بود
آیت الله شیرازی در پیامی ضمن ابراز تاسف از رحلت عالم وارسته آیت الله خلخالی، وی را از مفاخر حوزه های علمیه، پرچمدار فقه و استوانه دینی و علمی شیعه خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید محمدعلی شیرازی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان در پی درگذشت عالم فرزانه حضرت آیت الله موسوی خلخالی ضمن ابراز تاسف از این ضایعه دردناک و تسلیت به بازماندگان، وی را از مفاخر حوزه های علمیه، پرچم دارفقاهت، استوانه علمی و دینی خواند که عمر خویش را در راه نشر معارف اهل بیت علیهم السلام صرف کرده است.

متن پیام از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

إنَّا لله وإنا إليه راجعون

إذا مات المؤمن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شيء
رحلت عالم ربانى و فقيه گرانسنگ حضرت آيةالله آقاى حاج سيد محمدمهدى موسوى خلخالى(رضوان الله تعالى عليه) موجب تأسف شديد و تأثر و تألم عميق گرديد.
ايشان به حق از مفاخر حوزه هاى علميه و پرچمداران گرانمايه فقه و فقاهت و يكى از اسطوانه هاى دينى و علمى شيعه بودند كه عمر شريف و مبارك خود را در راه نشر معارف عاليه اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم الصلوة والسلام) و تربيت طلاب و فضلاء در حوزه هاى علميه نجف اشرف، تهران و مشهد مقدس و تأليف و تصنيف كتب فقهى و اعتقادى صرف نموده و در طول عمر پربركتشان جمع زيادى از شيفتگان علم و فضيلت از محضر پرفيضشان كسب دانش و معنويت نمودند.
تقويت برنامه هاى مذهبى و تعظيم شعائر الهى بخصوص مهدويت از طريق برگزارى مراسمات باشكوه جشن ميلاد باسعادت حضرت ولى عصر(ارواحنا فداه) در تهران و مراسم عزادارى شهادت حضرت صديقه كبرى(سلام الله عليها) در مشهد مقدس و ترويج فكرى و عملى آنها، از ديگر امتيازات و خدمات ايشان بود كه موجب بهره مندى وسيع مردم مى شد.
اينجانب كه سابقه ارادتم به ايشان و علقه و علاقه فيمابين به بيش از ٥٠ سال قبل در نجف اشرف بر مى گردد، اين مصيبت بزرگ را به ساحت مقدس ولي الله الأعظم(عجّل الله تعالى فرجه الشريف) و به محضر مبارك مراجع معظم تقليد، حوزه هاى علميه و بيت مكرم ايشان و عموم ارادتمندان معظم له تسليت عرض نموده و مردم مؤمن و شريف مشهد مقدس را به حضور گسترده در مراسم تشييع پيكر آن فقيد سعيد دعوت مى نمايم.
در جوار مرقد مطهر و ملكوتى حضرت ثامن الحجج(عليه الصلوة والسلام) از خداوند متعال براى آن فقيد سعيد و رادمرد فقه و فقاهت و خلوص و معنويت، علوّ درجه و رفعت مقام و حشر با أولياء طيبين و طاهرين(عليهم السلام)، و براى خاندان معظم و آقازادگان مكرم ايشان صبر جميل و اجر جزيل مسألت مى نمايم./933/ت303/ب1

یکم دیماه 1398 مشهد مقدس

سيد محمدعلى شيرازى

جواد رستمی
ارسال نظرات