۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۳۱۵۸۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
معرفی سامانه طرح خادمیاران نوجوان، برگزاری مسابقات قرآنی در حرم مطهر رضوی و معرفی برگزیدگان تلاوت های مجلسی از جمله خبرهای کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی خداوردی؛ رئیس اداره توسعه خدمات تربیتی در جامعه بنیاد فرهنگی رضوی از راه اندازی طرح خادمیاران نوجوان در قالب گروه‌های فرهنگی و تربیتی نوجوانان خبر داد و گفت: خدمات رسانی در حرم مطهر رضوی و انجام فعالیت‎های داوطلبانه اجتماعی در محیط مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی از جمله مسئولیت‌های گروه‌های خادمیاران است که تحت سرپرستی خادمیار مربی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه خدمات تربیتی در جامعه بنیاد فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: خادمیاران نوجوان علاوه بر انجام خدمات، آموزش‌های لازم در حوزه مسائل مذهبی، اعتقادی و آموزش‌های موضوعی را دریافت خواهند کرد و دانش‌آموزان علاقمند مي‌توانند جهت ثبت نام به نشاني http://bonyadfarhangi.aqr.ir   مراجعه كرده و فرم ثبت نام اينترنتي را تكميل کنند.

رقابت 90 مرتل نوجوان در اولین دوره مسابقات ترتیل ‌خوانی حرم رضوی

90 نفر از مرتلان قرآنی در اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی ویژه نوجوانان دختر در رده سنی دوازده تا هیجده سال حرم مطهر رضوی با هم رقابت کردند.

گفتنی است؛ اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی ویژه نوجوانان روزهای جمعه 22 و 29 آذرماه و همچنین روز جمعه ششم دی ماه در محل دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی با شرکت 235 نفر از فراگیران دختر دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در رشته ترتیل‌خوانی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ اختتامیه این مسابقات روز دوازدهم دی‌ماه و همزمان با میلاد حضرت زینب(س) در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار و در این مراسم از هشت نفر از برگزیدگان در رده سنی هشت تا دوازده سال و هشت نفر از برگزیدگان در رده سنی سیزده تا هیجده سال تقدیر خواهد شد.

معرفی برگزیدگان چهاردهمين جشنواره تلاوت‌های مجلسي خراسان رضوی

مراسم اختتامیه چهاردهمين جشنواره تلاوت‌های مجلسي استان خراسان رضوی به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد و سه برگزیده استانی چهاردهمين جشنواره تلاوت‌های مجلسي در استان خراسان رضوی به انتخاب حاضران قاریان سجاد انصاری پور، اصغر شم‌آبادی و احسان سوختانلو بودند که در انتهای مراسم با اهدای هدایای نفیسی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است در این مراسم به 8 نفر از حاضرین به ‌قید قرعه هدایای ارزنده‌ای از سوی برگزارکنندگان مراسم اهدا شد.

سلسله مباحث توسعه فرهنگ حفظ آسان، کاربردی و ماندگار برگزار می‌شود

به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی سلسله مباحث توسعه فرهنگ حفظ آسان، کاربردی و ماندگار ویژه مخاطبین طرح حافظون از 28 آذر تا 1 دی‌ماه در محل دارالقرآن حرم مطهر رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

در جریان این سلسله مباحث همایش‌هایی با عناوین آموزش روش‌های صحیح حفظ قرآن، آموزش روش‌های احیای محفوظات ضعیف شده، شناخت انواع حافظه و روش‌های تقویت حافظه با حضور حاتم رجبی استاد و حافظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

کارگاه ویژه فراگیران طرح با موضوعاتی شامل برنامه‌ریزی خصوصی تثبیت محفوظات همراه با پرسش و پاسخ و ارائه راهکارهای مرور جذاب و اثرگذار محفوظات روش‌های کارآمد تثبیت مشابهات در ذهن از دیگر بخش‌های سلسله مباحث توسعه فرهنگ حفظ آسان کاربردی و ماندگار است.

کارگاه‌های دانش‌افزایی ویژه اساتید و پشتیبانان طرح حافظون نیز در جریان مباحث توسعه فرهنگ حفظ آسان کاربردی و ماندگار با موضوعاتی شامل روش‌های ثبت و ارزیابی اخطاء در محفوظات و چگونگی رفع آن‌ها در آینده، تربیت و تقویت حافظه و مهارت‌های حفظ لذت بخشی ماندگار برگزار خواهد شد.

200 هزار جلد کتاب ادعیه در اماکن متبرکه حرم رضوی در اختیار زائران است

مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بالغ بر 200 هزار جلد کتاب ادعیه شامل قرآن، منتخب ادعیه، مفاتیح، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به غیر از مخازن، در صحن‌ها، شبستان‌ها و رواق‌های متبرکه در اختیار زائران است.

وی افزود: انواریاران حرم رضوی روزانه پس از گشت‌زنی در اماکن متبرکه، کتاب‌هایی که به علت استفاده زیاد پاره و فرسوده شده است و نیاز به ترمیم دارند را از داخل رواق‌ها و صحن‌ها جمع‌آوری و هر روز به بخش صحافی تحویل می‌دهند.

وی عنوان کرد: مرتب‌سازی و تفکیک کتب ادعیه براساس نوع آن صورت می‌گیرد و مرتبا قرآن‌ها، کتب ادعیه و زیارتنامه‌ها به لحاظ محل انتشار آن بررسی و کمبود آن تأمین شده و یا در صورت مازاد بودن به انبار کتب انوار منتقل می‌شوند.

توکلی با بیان اینکه قفسه‌های کتب انوار توسط 150 نفر از خدمتیاران در قالب 7 کشیک شست‌وشو و نظافت شده و با استفاده از ابر آغشته به گلاب غبارروبی می‌شود، ادامه داد: روزانه حدود یکصد و 50 قفسه مخصوص کتب انوار ثابت و سیار در داخل رواق‌های حرم مطهر رضوی به صورت شبانه روز توسط بالغ بر50 نفر از خدام انواریار چیدمان می‌شود.

مدیر امور خدمه حرم مطهر رضوی گفت:‌ واحد صحافی حرم مطهر رضوی با فعالیت حدود 180 نفر از بهترین صحافان با تجربه و متعهد در 8 کشیک و 16 شیفت کاری در صحن جامع رضوی ارائه خدمات می‌کنند.

کارگاه آموزشی «مشاوره پیش از ازدواج» در حرم رضوی برگزار شد

چهارمین کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان «مشاوره پیش از ازدواج» به همت مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی امروز در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.    

این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء و توانمندسازی مشاوران و روان‌شناسان در زمینه ارائه مشاوره پیش از ازدواج و با شرکت 45 نفر از مشاوران و روان‌شناسان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از سراسر شهر مشهد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی پروفسور مسعود جان‌بزرگی، دکتر مسعود آذربایجانی و دکتر عباس پسندیده در کارگاه‌های آموزشی 2 ساعته پروتکل‌ها و نکاتی در خصوص چگونگی ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج را به شرکت کنندگان آموزش دادند.  

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی تخصصی «مشاوره پیش از ازدواج» به همت مرکز مشاوره آستان قدس رضوی، در شش جلسه آموزشی به صورت ماهیانه برگزار می شود و شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها می‌توانند بعد از گذراندن این دوره آموزشی به عنوان مشاوران پیش از ازدواج فعالیت کنند./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کارگاه آموزشی «مشاوره پیش از ازدواج» امری مطلوب است. از آن خبر کا کنید.
0
0