۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۳۱۵۹۹
امام جمعه فارسان:

مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه خواهران تمدن سازی است

مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه خواهران تمدن سازی است
حجت الاسلام ملکپور گفت: مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه خواهران تمدن سازی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محسن ملکپور، امام جمعه فارسان، صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) این شهرستان که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه رفیع بانوان در کشور خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، تحول عظیمی در کشور به وجود آمد که یکی از آن‌ها ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان بود.

وی با مقایسه شرایط بانوان در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بانوان در دوران طاغوت در خفقان کامل به سر می‌بردند و هیچ گونه اجازه فعالیت اجتماعی نداشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بانوان نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور دارند و این مایه فخر انقلاب است.

حجت الاسلام ملکپور با بیان اینکه گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در کشور به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت، ابراز کرد: به یقین این گسترش با هدف رشد فکری و ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان صورت گرفته که حرکتی قابل تقدیر است.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه نقش حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج سبک زندگی اسلامی غیرقابل انکار است، ادامه داد: مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه خواهران تمدن سازی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بانوان با تربیت نسل انقلابی نقشی اساسی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی دارند، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی به شدت نیازمند تفکر انقلابی است که در این بین حوزه‌های علمیه خواهران نقشی کاربردی دارند.

رییس هیأت امنای مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف نیازمند برنامه ریزی جامع هستیم، افزود: فضای امروز کشور به گونه‌ای است که برای مقابله با دشمن بحث تدافعی دیگر جواب نمی‌دهد، باید در امور فرهنگی، تهاجم به دشمن را دستور کار قرار دهیم که پرچم داران این عرصه طلاب حوزه‌های علمیه هستند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به آموزش‌های دینی باید اولویت نخست خانواده‌ها باشد، اظهار کرد: باید ارتباط حوزه‌های علمیه با متن جامعه بیشتر شود و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام ملکپور با بیان اینکه باید برنامه ریزی‌های ما مطابق با واقعیت‌های روز جامعه باشد، تصریح کرد: اگر واقعیت‌های جامعه را درک کنیم به یقین می‌توانیم متناسب با نیاز‌های روز مردم برنامه داشته باشیم و این یک اصل مهم است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات