۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۳۱۶۰۲
حجت الاسلام روحانی:

خادم مردم بودن برای این دولت مفهوم ندارد

خادم مردم بودن برای این دولت مفهوم ندارد
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی با بیان اینکه مردم و مردمی بودن و به مردم خدمت کردن اصلاً برای این دولت مفهوم ندارد، گفت: هدف برخی این است که ما از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شویم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در روز پایانی اعتکاف اعتراض به ناکارآمدی دولت که با حضور دانشجویان ، طلاب و اقشار انقلابی در مسجد لولاگر برگزار شد، گفت: قبل از هر سخن لازم می‌دانم از شما دانشجویان، روحانیون، طلاب و دیگر اقشار متعهدی که در این اعتکاف حضور دارید تشکر کنم، درود خدا بر شما. شما از فرزندان انقلاب و از پیروان راستین امام و رهبری و از سربازان حضرت ولیعصر هستید. این حرکت شما بسیار سازنده، ارزشمند و امیدوار کننده است و باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری این اعتکاف و این حرکت بسیار ارزشمند است و کاش بنده لایق بودم و در این اعتکاف حضور پیدا می‌کردم ولی متاسفانه ما لیاقت چنین جلساتی را نداریم.کسانی که در چنین جریانی حضور پیدا می‌کنند یک ویژگیهایی دارند یک اعتقادات معنوی دارند، توفیق شامل حالشان می‌شود، این توفیق بسیار ارزشمند است، قدر بدانید و ان شاءالله این حرکت را دنبال کنید که بسیار جالب، سازنده، موثر و موفقیت آمیز است.

روحانی تصریح کرد: ممکن است این حرکت را بایکوت یا سانسور کنند اما این حرکت شما اینگونه نیست که بازتاب نداشته باشد و باید ادامه پیدا کند. باید سعی شود در جاهای مختلف، در مساجد مختلف، در دانشگا‌ه و غیردانشگاه این کار ادامه پیدا کند که بهترین شیوه استنکار واعتراض است. نه جار و جنجال و اغتشاش صورت گرفته که متهم به اخلالگری شوید و نه مسئله ای است که بگویند چوب لای چرخ گذاشتند. کاری است بسیار ارزشمند و درود خدا بر شما!

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی گفت: دشمنان اسلام در اولین قدم تلاش کردند که مسئله اسلام واقعی و اسلام راستین را به یک نحوی کمرنگ سازند و در نتیجه بتوانند زمینه درهم شکستن قدرت روحانیت را فراهم کنند، اینجا بود که شعار «ما باید از فرق سر تا انگشت پا غربی بشویم » مطرح شد. آن کسی که این شعار را مطرح کرد نامش تقی زاده و آخوند بود! آن زمانی که این ماموریت را برعهده داشت لباس روحانیت برتن داشت، اما وقتی ماموریتش انجام شد از لباس بیرون آمد و خیانت زیادی هم کرد. وی در ایجاد تفرقه بین رهبران مشروطه نقش مهمی داشت.

روحانی اظهار داشت: این مسئله که باید از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شد، مسئله‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده ، معنایش این هست که مثلا فرض کنید گرایش به غرب داشته باشید؟ اندیشه های غربی را پایه گذاری کنید؟ نه ، فراتر از اینهاست.

وی ادامه داد:‌ در غرب سقوط اخلاقی یکی از مسائل کاملا روشن و مشخص است. غربی‌ها از نظر علمی یک پیشرفتهایی داشتند اما از نظر اخلاقی سقوط کردند، در غرب دروغگویی، خیلی راحت و آسان است، خیلی معمولی است، هم به مردمشان دروغ می‌گویند، هم به دولتهای دیگر، در مقابل آن کسی که دروغ می‌گوید و مثلا کلاه سر طرف مقابل می‌گذارد، کسی تعجب نمی‌کند! چون راهی غیر از این نیست، ابزاری غیر از این ندارند. این دولت با آن دولت زد و بند می‌کند، خیانت می‌کند، دروغ گفتن یک چیز خیلی عادی در غرب است. بطور کلی آنجا دروغ، ریاکاری، نیرنگ و حقه بازی چیز عادی است.

روحانی یادآور شد: از طرفی در غرب دوری از انسانیت، اینکه انسان ترحم داشته باشد و رحمی داشته باشد، وجدانی داشته باشد و به انسانیت توجه داشته باشد، هیچ معنایی ندارد! به ظاهر از نظر علمی خیلی پیشرفت کردند، اما از نظر انسانیت سقوط کرده اند، منحرف شده اند، بطور کلی انسانیت معنا ندارد.
وی تصریح کرد: مسئله بعدی بحث دزدی در غرب است. می‌بینید که اکثر دولت ها در قاچاق ها و این گونه مسائل دست دارند. حالا چه قاچاق مواد مخدر یا چیزهای دیگر و همین جور در سایر مسائل اخلاقی و اینها در حدی سقوط کرده اند که هیچی برایشان مطرح نیست و از این راه توانستند دین را به طور کلی از جامعه شان حذف کنند.

روحانی در ادامه بیان کرد: امروز این دولتی که در رأس کار قرار گرفته، برآن است که این غرب زدگی را عملأ پیاده کند. تا کنون در طول این صد سال ، آنهایی که شعار دادند باید از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شویم، اینها شعار بود، در حد گفتاربود، در حد نوشتار بود. اما ایشان این مأموریت را دارد .

وی تصریح کرد: حالا یا مأموریت، یا به علت اینکه غرب زده است، روی اعتقاد و باورمندی باید از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شویم، عملأ دارد این کار را می‌کند.

روحانی تصریح کرد: یک زمانی بود وقتی یک کسی دروغ می‌گفت و دروغش کشف می‌شد، سرشکسته بود، خجالت زده بود، سعی می‌کرد یک جوری دروغ خودش را توجیه کند، در مقام دفاع بر بیاد بگوید دروغ نبود، اشتباه کردم، اما آقایان یک وقت دروغ می‌گویند، و هیچ وقت نمی‌آیند در زمینه دروغ خودش کوچکترین انفعالی داشته باشند و حتی وقتی از او سئوالی می‌شود، دروغ دیگری می‌گویند.

وی ادامه داد: می پرسند مگر شما نگفتید که ۱۰۰ روزه مشکلات ایران را حل می کنم؟ می‌داند که تلویزیون اینها را نشان داده و فیلم و صدایش هست و در تلویزیون منعکس شده اما باز یک دروغ دیگر می‌گوید، می‌گوید من گفتم که صد روزه گزارش به مردم می‌دهم، می‌داند که این دروغ است اما تعمد دارد که قبح دروغ در ایران ریخته شود، تعمد دارد کاملأ این مسئله روشن است.

وی افزود: اینها خیلی راحت و آسان از کنار دروغ می‌گذرند، می‌خندند، چون هدف این است که ما از فرق سر تا انگشت پا فرنگی شویم. باید سقوط اخلاقی پیدا کنیم. باید دروغ در میان ما عادی باشد تا قبحش ریخته شود، همه هم بتوانند راحت دروغ بگویند.

روحانی با بیان اینکه مردم و مردمی بودن و به مردم خدمت کردن اصلأ برای این دولت مفهوم ندارد، گفت: لذا آقای روحانی از زمانیکه به قدرت رسید، اولین مسئله ای که مطرح شد یا از زبان خودش یا یکی از دولتمردان این بود که باید این انقلاب را از خیابانها جمع کرد و به محافل دیپلماسی آورد؛ یعنی مردم باید بروند کنار، ولی بخاطر اینکه مردم را راحت کنار بزند، و از دولت جدا کند، شروع کرد به فحاشی به مردم هر نقدی که شنید هر حرف حسابی که شنید بی‌سواد،‌ بی‌شناسنامه‌‌ ، عقب مانده ، یک سلسله اهانتهای اینجوری، برای اینکه کاملأ مردم را از انقلاب سیاست از انقلاب، از نظام دور کند.

وی اضافه کرد: در مسئله بی تفاوتی در مقابل مردم خودتان شاهدید، مسئله گرانی ، تورم، فشار اقتصادی که بر گرده مردم آمد و می‌آید، ببینید برای آقایان خیلی عادی است، ذره‌ای نگرانی ندارند، اضطراب ندارند.

روحانی با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: رئیس جمهور وقتی که می‌بیند که جنایکاران غربی، مزدوران آمریکایی و ‌صهیونیستی چه بلایی بر سر مردم آوردند، چگونه زن و بچه های مردم را به آتش و خون کشیدند و کشتند، وقتی می‌آید حرف می‌زند با خوشحالی می‌گوید بله من خبر نداشتم! اینجا می‌دانید که این دروغ را عمدأ می‌گوید! نه اینکه واقعأ فکر کند که مردم باور می‌کنند‌. نه او هدفش این است که دروغ را استواری ببخشد و رواج بدهد.

وی یادآور شد: چون در اسلام آمریکایی تسامح و تساهل هست خیلی مسایل عادیست، مشکلی وجود ندارد هرکسی هرکاری بکند هر عملی انجام دهد در عین حال بظاهر یک چیزی داشته باشد مثل اسلام عربستان، اسلام پاکستان، اسلامی که اینجوری رواج دارد؛ برخی می‌خواهند در ایران باید همین برنامه صورت بگیرد، اسلام امریکایی حاکم شود. دارند بتدریج این برنامه را پیاده می‌کنند.

وی گفت: اگر تقی زاده آن زمان حرفی زد این آقایان این حرف را می خواهند با عملشان پیاده کنند. الان بزرگترین هدفشان این است که در این مرحله بتوانند وارد مذاکرات مرحله دوم بشوند و برجام دوم و سوم را پیاده کنند. در برجام دوم مسئله حقوق بشر و برجام سومش آزادی هم جنس بازی، آزادی اندیشه های بهاییت و هرچیزی که با اسلام مقابله می کند و می تواند اسلام را تضعیف کند، در کشور ما رواج پیدا کند.

روحانی تصریح کرد: آن زمانی دولت تدبیر و امید با آمریکا وارد مذاکره شد، آمریکا مایوس شده بود، شرکتهای غربی داشتند کم کم آمریکا را دور می‌زدند برای مذاکره با ایران. اینها آمریکا را نجات دادند با این مسئله برجام!

وی گفت: ما امروز بزرگترین وظیفه مان این هست که روشنگری کنیم، دروغگویان را رسوا کنیم، نگذاریم که دروغ گفتن، حقه بازی نیرنگ بازی قاچاق بری، فساد اخلاقی و... عادی بشود.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات