۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۳۱۶۰۳

همایش گفت وگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب برگزار شد

همایش گفت وگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب برگزار شد
همایش بین المللی بین المللی گفت وگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب صبح به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژهشگاه علوم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه همایش بین المللی گفت وگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب صبح امروز در سالن شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی این پژهشگاه برگزار شد.

در این مراسم افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه و عمار طالبی رییس جمعیت العلما المسلمین از کشور الجزایر حضور داشتند.

حجت الاسلام بابایی دبیر علمی همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب با ارائه گزارشی در زمینه این همایش گفت: دو سال است میان دانشگاه های مختلف پیش نشست هایی در راستای برگزاری این همایش برگزار شده است.

وی در زمینه ضرورت برگزاری همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب بیان کرد: گفت و گوهای ما با جهان عرب و اندیشمندان جهان اسلام سختی های خاص خود را دارد که این دشواری ها ایجاد گفت وگوهای علمی را دشوار کرده است؛ بنابراین برگزاری چنین همایش هایی برای ایجاد گفت و گو در میان اندیشمندان مسلمان بسیار مهم است.

حجت الاسلام بابایی با تصریح بر این که در پنل های همایش تلاش می شود ایده طرح شود نه مقاله و فرصتی برای طرح مقالات مفصل نخواهد بود، اظهار کرد: اولویت ما در همایش امروز گفت و گو است بنابراین رؤسای کمیسیون ها باید تمامی فرصت را برای گفت وگو قرار دهند و در حاشیه این پنل ها به دو سؤال ضعف تمدنی ما مسلمانان کجا اسست و درمان را از کجا باید شروع کرد؟ همچنین فرصت تمدنی جهان اسلام کجا است و حرکت را از کجا باید شروع کرد؟ پاسخ داده خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات اجتمامعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به کمیسیون های همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب اظهار کرد: این همایش در چهار پنل ادبیات، هنر و معماری، توسعه و تمدن، چالش ها، ارتباطات و رسانه و پنل علم در جهان اسلام برگزار می شود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات