۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۶۱۵
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت توجه به فقه حکومتی در حوزه| پژوهش های کاربردی تقویت شود

ضرورت توجه به فقه حکومتی در حوزه| پژوهش های کاربردی تقویت شود
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت فقه حکومتی از سوی حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: فقه مسأله محور می‌تواند بسیاری از نیاز‌ها و مشکلات روز جامعه را رفع کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست مشترک مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان در ساری به اهمیت پژوهش در سطح حوزه اشاره کرد و گفت: امروز باید طلاب ما با تحقیق و پژوهش آشنا باشند.
 
وی با بیان این که رشد علمی حوزه با پژوهش و تحقیق رابطه مستقیم دارد، افزود: اگر می‌خواهیم طلابی پژوهشگر در حوزه تربیت کنیم با مهارت‌های لازم در این بخش را از همان پایه‌های نخست به طلبه آموزش دهیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که رشد علمی حوزه بدون تحقیق و پژوهش متوقف خواهد شد، بیان داشت: تقویت روح پژوهش در میان طلاب موجب نشاط علمی در حوزه خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پژوهش رکن اساسی تحول در حوزه است، تصریح کرد: با تکیه بر تحقیق و پژوهش در حوزه شاهد تحولات اساسی در سایر بخش‌های حوزه خواهیم بود.
 
امام جمعه ساری، یکی از ضعف‌های مراکز حوزوی و دانشگاهی را عدم کاربردی بودن پایان نامه‌ها و تحقیق‌های پایانی در سطح حوزه دانست و خاطرنشان کرد: امروز پژوهش‌های ما در حوزه باید پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که به طور حتم ظرفیت مناسبی امروز در سطح مدارس علمیه برای پرداختن به پژوهش‌های مناسب و کاربردی وجود دارد که نیازمند شناسایی و ساماندهی است، تصریح کرد: باید موضوعاتی در حوزه به مسائل پژوهشی اختصاص داده شود که بتواند ضمن کاربردی بودن، پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز جامعه ما با سؤالات و مسائل مختلفی مواجه است که نیازمند پاسخگویی مناسب از سوی حوزه است، خاطرنشان کرد: باید پژوهش‌های ما در حوزه به سمت مسائل روز جامعه سوق پیدا کند تا شاهد رفع مشکلات امروز جامعه باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای فقه شیعی در جهت پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز فقه ما نیز باید به دنبال حل مسائل و مشکلات جامعه باشد تا بتوانیم از این طریق کارآمدی فقه را به جامعه ثابت کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تقویت فقه حکومتی از سوی حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: فقه مسأله محور می‌تواند بسیاری از نیاز‌ها و مشکلات روز جامعه اسلامی را رفع کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات