۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۳۱۶۳۹

توضیحات دادستان کل کشور در مورد انتقال زندان‌ها از استان البرز

توضیحات دادستان کل کشور در مورد انتقال زندان‌ها از استان البرز
دادستان کل کشور در مورد انتقال زندان‌ها از البرز و برنامه‌های قوه قضاییه برای دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده از اغتشاشات اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد زندان‌های بزرگ مستقر در استان البرز و برنامه قوه قضائیه برای انتقال این زندان‌ها اظهار داشت: به موجب قانون دستگاه قضا و سازمان زندان ها مکلف هستند در صورت امکان زندانی را در زندان محل اقامت اصلی یعنی جایی که خانواده اش سکونت دارند، زندانی کنند.

وی افزود: ولی مشکل این‌جاست در برخی از شهرستان‌ها زندان مناسب نداریم یا زندان کمبود پذیرش دارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در این شرایط ناچار هستیم زندانیان برخی شهرها دوران محکومیت خود را در شهری دیگر سپری کنند، بیان کرد: در رابطه با اصل مسئله زندان مشکلات زیادی در کشور داریم چون اعتبارات لازم در اختیار سازمان زندان ها قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: سازمان زندان‌ها از لحاظ زیرساخت‌هایی مثل ساختمان و ملزومات دچار محرومیت است که امیدواریم این مشکلات با کمک مجلس و دولت حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: رفع این مشکل تنها در دست دستگاه قضایی نیست و باید این مشکل با هم‌پوشانی و همکاری مجلس و دولت مرتفع شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های قوه قضاییه برای دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده از اغتشاشات اخیر، گفت: به دادستان‌ها و دادگستری‌های استان‌ها اعلام شده که در معییت دستگاه‌های اجرایی و امنیتی و اطلاعاتی این کار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: دولت در این زمینه پا به میدان گذاشته و حتما این کار انجام شده و انجام می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات