۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۷۰۲
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

طلاب و روحانیان از نظر اقتصادی جزء ضعیف ترین اقشار جامعه هستند

طلاب و روحانیان از نظر اقتصادی جزء ضعیف ترین اقشار جامعه هستند
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد به وضع اقتصادی طلاب و روحانیان اشاره کرد و گفت: این قشر از نظر اقتصادی از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با موضوع درآمد طلاب و روحانیان بیان داشت: طلاب و روحانیان جزء ضعیف ترین اقشار جامعه از نظر اقتصادی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهریه طلاب از محل وجوهات شرعی و خمس تأمین می شود، افزود: این مبلغ بسیار ناچیز بوده و طلبه ها با مناعت طبع و ساده زیستی زندگی می کنند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد اظهار داشت: بودجه های کشوری که برای حوزه علمیه در نظر گرفته شده است صرف تجهیزات و زیرساخت ها می شود و حوزه از نظر مالی مستقل است.

وی با اشاره به تحصیل طلبه در طول 10 سال خاطرنشان کرد: طلاب مراعات خانوادگی، ساده زیستی و قناعتی که پیشه می کنند سبب می شود با وجود مشکلات و سختی ها زندگی را در ایام تحصیل بگذرانند.

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: بودجه دولتی که برای زیرساخت های حوزه علمیه در نظر گرفته شده است باز هم نسبت به دیگر دستگاه ها قابل مقایسه نبوده و مشکلات همچنان پابرجا هستند.

وی بیان داشت: طلاب منبع درآمدی آنچنانی ندارند و در طول تحصیل اگر قناعت و ساده زیستی را پیشه نکنند نمی توانند به تحصیل بپردازند و همکاری خانواده طلاب، کم توقع بودن، ساده زیستی، قناعت و برخی مواقع کمک خانواده های طلاب موجب می شود که این افراد با خیال آسوده به تحصیل بپردازند./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات