۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۳۱۷۰۳
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

حمایت از حوزه لازمه تولید علوم دینی است

حمایت از حوزه لازمه تولید علوم دینی است
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد بر ضرورت افزایش بودجه حوزه از وجوهات و یا حمایت دولت تأکید کرد و گفت: این حمایت لازمه تولید علوم انسانی، اسلامی و حوزوی است.

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با موضوع بحث مستقل بودن حوزه علمیه و بودجه این نهاد بیان داشت: بحث مستقل بودن حوزه علمیه و بودجه های دولتی مشکلاتی بر سر راه این نهاد قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه ای که برای حوزه علمیه در نظر گرفته می شود بسیار ناچیز و صرف کارهای عمرانی می شود، اظهار داشت: این نهاد علمی به حمایت نیاز دارد تا بتواند در ارتقای علم، تولید علوم انسانی، اسلامی و دینی نقش آفرینی کند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با اشاره به اینکه بودجه حوزه علمیه از محل وجوهات شرعی تأمین می شود و بسیار ناچیز است، اظهار داشت: اگر بحث مستقل بودن حوزه است باید بودجه زیرساختی نیز حذف شود و در افزایش بودجه حوزه از وجوهات اقداماتی صورت گیرد.

وی اطهار داشت: اگر بحث حمایت دولت را مورد توجه قرار دهیم این بودجه ای که به حوزه علمیه داده می شود بسیار ناچیز بوده و مشکلی را برطرف نمی کند و برای رشد و توسعه حوزه و ارتقای سطح علمی و رفع مشکلات زیرساختی باید حمایت دولت از حوزه تقویت شود.

حجت الاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: بنا بر این با مشورت بزرگان حوزه باید از حوزه حمایت شود و بودجه هایی به عنوان حمایت دریافت شود تا مشکلات علمی و پژوهشی برطرف شود.

وی اظهار داشت: پشتیبانی و حمایت از مراکز علمی، دینی و پژوهشی امری مهم و ضروری برای تولید علوم انسانی، اسلامی و حوزوی است و نباید از آن غافل شد./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات