۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۳۱۷۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است

حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است
حجت الاسلام اسلامی تبار رابطه خوب با خدا را از طریق انجام واجبات و پرهیز از محرمات دانست و گفت: حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در جلسه هفتگی قرائت قرآن شرکت آبفای کاشان، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، بهشت قرارگاه صالحان است.

وی با اشاره به اینکه آرزوی انبیاء الهی رسیدن به مقام صالحان بود، افزود: اگر انسان‌ها در مسیر بندگان صالحان خدا قرار داشته باشند، اهل هدایت هستند چون مسیر بندگان صالح خدا نهایتا به بهشت ختم می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی از ویژگی‌های بندگان صالح خدا اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن به بندگان صالح خود وعده حکومت بر روی زمین داده است.

وی یکی از ویژگی‌های انسان‌های صالح را عمل صالح دانست و گفت: انسان صالح دارای روابط عمومی خوبی است و رابطه اش با خدا با خوب است و عمل صالح انجام دهد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین رابطه خوب با خدا را از طریق انجام واجبات و پرهیز از محرمات دانست و افزود: حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کسی که رابطه خوبی با خدا داشته باشد عمل صالح انجام می‌دهد و رابطه اش با دین خوب است و دین خود را از طریق علم اصلاح می‌کند چرا که تنها راه سعادت دینداری است.

وی نخستن راه حفظ دین را دین شناسی را عمل به دین و دفاع از دین دانست و ابراز داشت: شناخت از دین و واجبات و دستورات دینی را باید شناخت و از دین در برابر تهدیدات دفاع کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که می‌خواهد رابطه خوبی با دین داشته باشد هم باید دین شناس باشد و احکام دین و معارف دین را در حد توان بداند و هم به دین عمل کند و هم از دین دفاع کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: کسی که می‌خواهد رابطه خوبی با دین داشته باشد باید رابطه خوبی هم با مردم داشته باشد چرا که خدا بندگان خودش را دوست دارد.

امام جمعه موقت کاشان یکی از راه‌های تقرب الی الله بعد از انجام واجبات را خدمت به مردم دانست و ابراز داشت: روایت است که مردم عیال و نان خور خداوند هستند و محبوب‌ترین مردم نزد خدا کسی است که بیشتر در خدمت مردم باشد.

وی همچنین داشتن انصاف را یکی دیکر از راه‌های ارتباط با خدا دانست و اظهار داشت: کسی که انصاف داشته باشد هرآنچه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز می‌پسندد و هر آنچه را که برای خود بد می‌داند برای دیگران نیز بد می‌داند.

حجت الاسلام اسلامی تبار از انصاف به عنوان سید اعمال نام برد و عنوان کرد: کسی که انصاف داشته باشد انسان صالح است و انسان‌های صالح دارای مراتبی هستند و انسان‌های صالح رابطه خوبی با خدا دارند و دین دار و دین شناس هستند و رابطه خوبی با مردم دارند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات