۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۳۲۱۹۵
آیت الله صدیقی:

بی تدبیری برخی مسؤولان کمر مردم را خم کرده است| برجام سفره مردم را کوچک کرد

بی تدبیری برخی مسؤولان کمر مردم را خم کرده است| برجام سفره مردم را کوچک کرد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام سفره مردم را کوچک‌تر کرد، گفت: بی تدبیری برخی مسؤولان در زمینه بیکاری، تورم، نوسانات ارز کمر مردم و سقوط پول ملی را خم کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان در همه احوال باید به خداوند پناه ببرد، گفت: انسان از چند لحظه آینده خود هم خبر ندارد، بنابراین باید امواج بلاها را از خود با ادعیه و مناجات دور کند.

وی با بیان اینکه انحراف افراد از مسیر انقلاب و نظام باید برای امثال ما درس عبرت باشد، ادامه داد: طبق روایات برای آنکه گرفتار گمراهی و ضلالت نشویم باید به سنگر دعا و نیایش پناه ببریم، زیرا خداوند متعال از آینده و موج بلاها آگاهی دارد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه انسان از لحاظ عقلی باید جلوی ضررهای احتمالی را بگیرد، خاطرنشان کرد: انسان باید با تمسک به ادعیه به عنوان خزائن الهی بلاها را از خود دفع کرده و از درگاه او طلب خیر و منفعت مادی و معنوی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز مجموعه ای از مناجات ها و زیبایی ها است، عنوان کرد: انسان باید خود و خانواده اش را به خداوند بسپارد و در مسیر بندگی سرسپرده امر الهی باشد؛ تابلوی نماز در عالم آفرینش از زیباترین تابلوهایی است که خداوند متعال آن را کشیده است.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه انسان باید در همه حال خداوند را در نظر داشته باشد، بیان کرد: اگر کسی خداوند را در همه امور در نظر داشته باشد حق مردم را تضییع نکرده و خون شهدا را با ظلم کردن به جوانان و غارت بیت المال پایمال نخواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و با گرامیداشت یوم الله 9 دی تأکید کرد: 9 دی نیز همانند 22 بهمن که روز پیروزی خون بر شمشیر و شکست دشمنان قداره کش اسلام بود، نقطه عطفی در تاریخ بشریت شد، زیرا پس از 8 ماه فتنه، دشمن را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه دشمنان و منافقان داخلی در سال 88 همه توطئه ها را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند و از هیچ کاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دریغ نکردند، ابراز داشت: این منافقان با ایجاد نا امنی و اغتشاش سعی داشتند طومار انقلاب را در هم بپیچند، اما رهبر معظم انقلاب با سعه صدر در کشور روشنگری کرده و حتی نمایندگان سران فتنه را به حضور پذیرفتند و برای آنها اتمام حجت کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه در سال 88 کشور در وضعیت نابسمانی به سر می برد و اقتصاد کشور مختل شده بود، خاطرنشان کرد: معجزه حضور ایمان، وفا، غیرت و میثاق همه توطئه ها و نقشه های آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها را از بین برد؛ مردم پس از هتک حرمت فتنه گران نسبت به عاشورا و امام حسین(ع) در یک حرکت خودجوش در میدان حضور یافتند و زمینه حضور برای سران فتنه و فتنه گر را از بین بردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دل های مردم ما وابسته به اراده الهی بوده و کانون عشق به اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: مردم به موقع در میادین مختلف حاضر می شوند و با حضور خود کار فرشتگان را انجام می دهند؛ حضور مردم در حماسه نهم دی سبب خشنودی امام زمان(عج)، رهبری و شهدا شده و موجب سرافکندگی و رسوایی فتنه گران شد.

وی با بیان اینکه امروز جریان فتنه از بین نرفته، بلکه فتنه گران به دنبال فرصت هستند تا ملت ایران را برای همیشه از استقلال و عزت و پیشرفت باز دارند، گفت: برجام وسیله دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشور بود و FATF نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به وسیله برجام سفره مردم کوچک تر شد و گرانی ها نیز سیر صعودی پیدا کرد.

آیت الله صدیقی با انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: مردم در مدت کوتاهی تلخ ترین شرایط را چشیدند و در این رهگذر امتحان افزایش قیمت بنزین نیز بر آلام آنها افزود؛ افزایش قیمت بنزین در حقیقت طرحی بود برای این که یارانه ها هدفمند شده و ثروتمندان نتوانند بیش از این از یارانه دهک های ضعیف بهره ببرند، اما متأسفانه در اثر عدم توجیه و تبیین و شناخت درست از ملت سبب حوادث تلخ آبان ماه شد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان مردم شریف ایران را به خوبی نشناخته اند، ابراز کرد: مسؤولان، مردمی را که از جان خود و فرزندانشان در دفاع مقدس برای حفظ انقلاب گذشتند و خود را بدهکار امام حسین(ع) می دانند نشناخته اند؛ متأسفانه مسؤولان پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین روشنگری نکردند و اساس قضیه را به مراجع تقلید و نخبگان منعکس نکردند و با این کار مردم را گرفتار شوک عظیمی کردند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: امروز مردم با توجه به بیکاری و تورم و نوسان ارز و سقوط پول ملی و عدم ثبات در بازار گرفتار شرایط سختی هستند و بی تدبیری برخی مسؤولان کمر مردم را خم کرده است؛ مردم هنگامی که با افزایش قیمت بنزین مواجه شدند برای گرفتن حق خود به میدان آمدند، اما با شنیدن ندای رهبر حکیم خودشان صف خود را از اشرار جدا کردند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بنده ایمان، صلابت، بصیرت، وفا و دشمن شناسی مردم شریف ایران را به امام زمان(عج) تبریک می گویم؛ مردم ما در شرایط و امتحانات سخت همه چیز را تحمل کردند و اجازه جولان به دشمن را ندادند؛ مردم شریف ایران با خون خود و فرزندانشان از نظام پاسداری کرده و نگذاشتند به امنیت کشور لطمه بخورد.

وی مسأله بودجه سال 99 سال مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بودجه 98 را مبتلا به آشفتگی هایی می دیدند، برای همین دستور دادند تا اصلاحاتی در آن صورت بگیرد، اما مجلس و دولت اهتمامی به این قضیه نداشتند و بودجه 99 نیز همانند بودجه 98 پایه ریزی شده است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید محور بودجه ریزی در کشور باشد، تأکید کرد: 75 درصد بودجه عمومی را شرکت های دولتی به خود اختصاص داده اند که میزان مالیات و سود و زیانشان هم مشخص نیست؛ همین امر موجب شده تا بودجه نظامی و امنیتی و تحقیق در آن زمینه و آموزش و پرورش و حمایت از دهک های ضعیف خوب پیشبینی نشود؛ مجلس باید در راستای رسیدگی به این موضوع گام های جدی بردارد./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
* اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو، منفعت طلب و قدرت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
مردم شریف ایران در برابر شیطنت های فتنه گران همواره از نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی می کنند.
0
0