۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۳۲۵۹۳

نشست فعالان فرهنگی خواهر استان قم برگزار شد

نشست فعالان فرهنگی خواهر استان قم برگزار شد
نشست فعالان فرهنگی استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست فعالان فرهنگی استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محمدعلی سلیمانی رئیس مرکز آموزشهای کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد شریعت مداری رئیس اداره اعزام اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و نمایندگانی از ارگان های مختلف فرهنگی و حوزوی پیش از ظهر امروز در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این جلسه، با تأکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی در شهر قم خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید نسبت به فضای فرهنگی شهر قم، فعالیت ویژه فرهنگی و تبلیغی در سطح شهر ضروری است. از این جهت امیدوارم در این جلسه بتوانیم به نتایج خوبی در این جهت برسیم.

در ادامه این جلسه خانم شکوریان از فعالان فرهنگی قم نگاه زنانه به مشکلات زنان را ضروری دانست و عنوان کرد: به معضلات اجتماعی اگر از زاویه دید مناسب نگاه نکنیم، نتیجه ای حاصل نمی شود. به مسائل و معضلات خانم ها، باید از دید و نگاه خانم ها نگریست و در گام بعد باید راه حل های مدرن برای حل این معضلات ارائه شود. اگر زن ها در جامعه مورد توجه قرار گیرند و مشکلات آن ها حل شود، نیازی به کار برای مردها نداریم. باید توجه داشت که هم برکت و هم شرّ می تواند از ناحیه زنان به جامعه سرایت کند و این امر تغییر مدل آموزش و پژوهش در این حوزه را میطلبد. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، آنچه در حال حاضر سخت ترین کار در فعالیت های فرهنگی ماست، ارائه اسلام با یک تعریف شیرین به مخاطب نوجوان و جوان است. در این راستا باید به یک جبهه تبدیل شویم و با روش های نوین، کار را با قدرت و همکاری پیش ببریم.

همچنین نماینده جامعة الزهرا ضمن تأکید بر اهمیت کار فرهنگی در مدارس گفت: حدود دو سال است که با همکاری آموزش و پرورش، اعزام های منظمی به مدارس (به ویژه مدارس ابتدایی) داریم. تا کنون توانسته ایم با کمک ۱۰۰ بانوی مبلغه، ۱۰۰ مدرسه را تحت پوشش فعالیت تبلیغی قرار دهیم. همچنین در کانون های مساجد و حلقه های صالحین، اعزام مبلغ خواهر داریم. دشمن در حال حاضر موفق به نفوذ در خانواده ها شده و برای مقابله با این هجمه، لازم است از کار جزیره ای پرهیز کنیم و با هم افزایی به یک فعالیت مشترک و قدرتمند دست بزنیم.

خانم شهبازی مسئول واحد فرهنگی خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حرم حضرت معصومه (س)، این حرم را اصلی ترین پایگاه بانوان در جهان اسلام خواند و تصریح کرد: ما در حرم حضرت معصومه (س) بیشترین برخورد را با قشر خاکستری داریم. از آن جا که فرصت ارتباط گیری با این افراد بین یک تا سه ساعت است، برای انتقال مفاهیم، باید از چاشنی احساسات استفاده کنیم. در این راستا از دفتر تبلیغات اسلامی و مجموعه های حوزوی دعوت میکنیم که برای استفاده از این ظرفیت اقدام کنند.

در بخش دیگری از این نشست، خانم اکرم عروجی، سرپرست امور مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری قم گفت: در بحث تبلیغ سه محور «پیام»، «مخاطب» و «پیام رسان» را داریم. از آنجا که پیام ما، پیام وحی است و مخاطب ما مشخص، ما باید تمرکز ویژه ای بر پیام رسان بگذاریم. کسی که قرار است پیام دین را انتقال دهد باید هم روش های نوین و جذاب را بداند و هم مخاطب شناسی قوی باشد تا بتواند به بهترین شکل بر مخاطب خود اثربگذارد. ما در شهرداری ظرفیت های خوبی مانند فرهنگ سراها و بوستان ها را در اختیار داریم که از دفتر تبلیغات اسلامی و مراکز حوزوی درخواست اعزام مبلغ جهت برگزاری کارگاه ها و کلاس هایی برای اقشار مختلف را داریم.

در ادامه این نشست، سایر فعالان فرهنگی نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات