۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۴۱۰۱
آیت الله صدیقی:

شهید سپهبد سلیمانی ولایت مدار و متعبد نسبت به رهبری بود

شهید سپهبد سلیمانی ولایت مدار و متعبد نسبت به رهبری بود
امام جمعه موقت تهران گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها مطیع رهبری بود بلکه نسبت به نائب امام زمان متعبد و بالاتر از تعبد، عاشق رهبر انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و در ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه(س) ضمن عرض تسلیت شهادت سرباز ولایت حاج قاسم سلیمانی، ایشان را سنگر مقاومت و کشور خواند و گفت: این سردار شهید عبد صالح خدا و برای مستضعفان امید و حامی و برای دشمنان، صهیونیست ها، آمریکایی ها و داعش خار چشم بود.

وی با اشاره به ویژگی های سپهبد شهید سلیمانی، ابراز کرد: ویژگی این شهید که از حضرت زهرا(س)، امامان و امام حاضر و امام راحل الگو گرفته فراوان است، ایشان یک انسان شایسته ای بود که در ابعاد مختلف کامل بود، در ادب کم نظیر و مثال زدنی بود، نه تنها مطیع رهبری بود بلکه نسبت به نائب امام زمان متعبد بود.

آیت الله صدیقی افزود: همان گونه که ما در برابر ائمه اطهار حق چون و چرا را نداریم و هر چه بگویند با تمام وجود قبول می کنیم، حاج قاسم نسبت به رهبری عزیز این گونه بود و بالاتر از متعبد، عاشق بود.

امام جمعه موقت تهران به تبعیت حضرت زهرا(س) از امام زمان خود و ولایت مداری ایشان اشاره و ابراز کرد: ما هر چه داریم از حضرت فاطمه(س) داریم و باید از فیض نور فاطمی در همه مجالس استفاده کنیم و عنایت خود ایشان و فرزندانش را جلب کنیم، حضرت زهرا(س) نسبت به ولی خود و امام زمان خود به گونه ای بود که هیچ گاه ایشان را نرنجاند، این حضرت دار و ندار خود را فدای امیرالمومنین(ع) کرد و هرگز ولی امر مسلمین را تنها نمی گذارد.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی حاج قاسم سلیمانی بیان و تصریح کرد: اگر سردار ما ولی خود را عاشقانه اطاعت می کند و تا مرز جان خود در مرز دفاع از حریم اسلامی و عتبات اهل بیت(ع) طرح و برنامه می دهد و ریشه داعش را که فتنه مذهبی بود از بین برد با الگو گیری از این بانوی بزرگ اسلام بود.

آیت الله صدیقی بیان داشت: امروز خوارج نهروان با اسم داعش و النصره که قرآن تلاوت می کردند به جنگ اسلام و حرم ها آمده اند و این مالک اشتر ما، حاج قاسم سلیمانی بود که چشم فتنه را خاموش کرد.

امام جمعه موقت تهران سپهبد شهید سلیمانی را محبوب خدا خواند و گفت: چون این سردار نزد خدا محبوب بود، در دل ها محبوب شد و چنین تشییع جنازه ای مردم رقم زدند که در تاریخ بی سابقه بود همچنین چون از اهل بیت رنگ گرفته بود، شیوه شهادت ایشان مانند اهل بیت(ع) بود و قطعه قطعه شده بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات