۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۳۴۱۶۹

حرف دل مهمانان خارجی در کرمان

حرف دل مهمانان خارجی در کرمان
امروز در کرمان تمام عالم برای حاج قاسم سلیمانی گریه کردند و شعار دادند؛ راه تو ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حالا دیگر سردار دل‌ها تنها متعلق به ما ایرانی‌ها نیست، این را خیلی از مهمانان خارجی‌مان می‌گویند. سردار حاج قاسم سلیمانی مدافع مظلومان و محرومان بود و برایش فرقی نداشت که این مظلوم در کشور خودش باشد و یا در یکی از کشور‌های دور و نزدیک.
 
وقتی که صدای ظلم و بی عدالتی شنیده می‌شود سردار سلیمانی در برابرش قد علم می‌کرد، مبارزه می‌کرد و تا رسیدن به نتیجه از پای نمی‌نشست، مردمی از کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشور‌های محور مقاومت امروز در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده‌اند، ظاهرشان نشان می‌دهد که ایرانی نیستند، اما عشق به سردار و ادارت به رهبر انقلاب در حرفهایشان کاملا پیداست.
 
ایران رهبر و فرماندهان پرقدرتی دارد
یکی از مهمان خارجی که از کشور عراق برای شرکت در مراسم تشییع به ایران و سپس به کرمان آمده است گفت: درست است که ما ایرانی نیستیم، اما مسلمان هستیم و مسلمانان همیشه کنار هم هستند، سرادر سلیمانی طرفدار مظلومان و بیچارگان بودند و حالا همین مظلومان برایش اشک می‌ریزند. آمریکا دشمن بزرگی است، اما خوشحال هستیم که ایران رهبر و فرماندهان پرقدرتی دارد که مقابل این کشور زورگو ایستاده است.
 
وی که فارسی را خوب می‌دانست، افزود: ما هم برای از دست دادن سردار سلیمانی و هم شهید ابومهدی و هم سایر شهدای ۱۳ دی عزادار هستیم و خیلی خودمان را خیلی زود به ایران رساندیم، شرکت در مراسم تشییع این شهدا وظیفه همگی ماست.
 
آوازه سردار سلیمانی در تمام دنیا پیچیده است
یکی دیگر از مهمانان شرکت کننده از کشور افغانستان به کرمان آمده است، او گفت: ما ارادت بسیاری به سردار سلیمانی داریم، آوازه او در تمام جهان پیچیده شده است و گمان نکنید که فقط خودتان او را دوست دارید و می‌شناسید؛ ما مردم کشور افغانستان برای شهادت ایشان بسیار گریستیم و از خدا خواستیم که کمک کند تا انتقام خون این شهید بزرگ گرفته شود.
 
وی بیان کرد: نیازی به گفتن نیست که ما با کشور ایران دوست و همسایه هستیم و غم او را غم خودمان می‌دانیم.

تصور چنین جمعیتی از ذهن هیچ کس عبور نمی‌کرد
مهمان پاکستانی ما نیز گفت: حتی تصور چنین جمعیتی را در ذهن و خیال خودمان نداشتیم، به ما گفته‌بودند که مراسم تشییع و خاکسپاری بسیار شلوغ خواهد شد به طوری که نمی‌توانید حتی یک جای خالی ببینید، اما به قول ایرانی‌ها «شنیدن کی بود مانند دیدن»؛ ما وظیفه خودمان دانستیم که در کنار مردم عزیز ایران باشیم و ارادت خودمان را به شهدای اسلام نشان دهیم. سردار سلیمانی مرد بزرگی بودند که نظیر نداشتند، اما می‌دانیم که ایران پر از آدم‌های شجاع است.
 
وی افزود: اتحاد ایرانی‌ها خیلی زیبا و عجیب است، هیچ چیز نمی‌تواند آن‌ها را از این اتحاد دور کند و این برای ما هم درس بزرگی است.
 
دشمنان از قدرت ایران هراس دارند
یکی از دیگر مهمانان عراقی مراسم تشییع شهید سلیمانی گفت: بدا به حال دشمن که چنین فرد عزیزی را از ایرانی‌ها گرفت، آن‌ها حالا خیلی بیشتر از قدرت ایران می‌ترسند، ماهم کنار برادران ایرانی خود هستیم.
 
وی بیان کرد: سردار سلیمانی ناجوانمردانه به شهادت رسید، او مرد بزرگی بود که تمام جهان او را می‌شناختند و حتما آروز داشتند که او را از میان بردارند چرا که ضرر بزرگی برایشان محسوب می‌شد.
 
مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و با حضور باشکوه، بی نظیر و حماسه ساز مردم ایران و جهان در شهر کرمان در حال برگزاری است./۱۳۸۰/د103/ب1
ارسال نظرات