۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۵۲۸
در برنامه زاویه مطرح شد؛

آینده ایران بعد از شهادت سپهبد سلیمانی

آینده ایران بعد از شهادت سپهبد سلیمانی
حجت الاسلام پارسانیا گفت: کسانی که وارد برجام شدند، باید از درسی که از برجام گرفته، سخن بگویند؛ نه فضایی القا شود که اگر ما بخواهیم موشک شلیک کنیم جنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، برنامه زاویه با حضور حمید پارسانیا دانشیار جامعه شناسی دانشگاه تهران، عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه، حسام‌الدین آشنا دانشیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) و ابومحمد عسگرخانی دانشیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با موضوع آینده ایران پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی دیشب از شبکه چهار پخش شد.

عسگرخانی با برشمردن حوادث نظامی اخیر گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند در نهادینه کردن جنگ به مرحله جدیدی دست یافته‌اند، اما با موشک باران اخیر و عدم عملکرد سیستم‌های دفاعی آنها ثابت کرد که آمریکایی‌ها در مقام ضعف هستند.

وی با بیان قدرت نرم شبیخون در ادبیات استراتژی گفت: ایران شبیخون نزد بلکه اعلام کرد که می‌خواهیم تلافی کنیم ولی با آماده باش بودن آنها، موشک‌های ایران بر سر آنها فرود آمد.

حمید پارسانیا با اشاره به بزرگی قاسم سلیمانی عنوان کرد: شخصیت‌های بزرگ را نمی‌توان در قالب‌های کوچک و با تحلیل‎های خرد آنها را تحلیل و بررسی کرد.

حسام‌الدین آشنا از شخصیت‌های پرحاشیه این روزهای رسانه در جامعه ایران با اشاره به تصویر افراد عنوان کرد: همه سازمان‌ها و افراد به دنبال این هستند که تصویر نیکی از خودشان در جامعه به جا بگذارند.

وی افزود: درست است که این تصویر نیک غیرمحسوس است اما آثار محسوسی دارد.

دانشیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: سردار سلیمانی با خون خودش کاری را کرد که شاید خودش آرزو داشت که بتواند آن کار را انجام بدهد و آن تصویب خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان آن کشور بود.

ابومحمدعسگرخانی با بیان اینکه سردار سلیمانی اسطوره استراتژیست و قوه مجریه بود توضیح داد: ایشان خیلی خوب متوجه شده بود که هدف از زندگی و حیات بشر رسیدن به کمال و درجه انسانیت است و سعی کرد به آن برسد.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید که داعش ظهور کرد و ایشان آن را نابود کرد.

عسگرخانی به محورهای FATF پرداخت و گفت: پولشویی، تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی سه محور FATF است که هر سه را به سپاه پاسداران و هر سه را به شهید سلیمانی ارتباط داده اند.

وی افزود: ریشه‌های این سه محور به تحریم‌های ISA و برجام بر می‌گردد.

عماد افروغ با اشاره به بعد اخلاص و ایثار شهید سلیمانی ابراز داشت: من توفیق داشتم که یک دور نهج البلاغه را بخوانم دیدم ایشان چقدر تأسی به حضرت علی(ع) دارد و احساس کردم ایشان حضرت علی(ع) را خوب درک کرده است.

وی اظهار داشت: تحلیل‌گران، باید در تحلیل‌هایشان وجه رمز آلودگی قضیه را رعایت کنند.

افروغ با فرصت شمردن ترامپ گفت: ترامپ کسی بود که آمریکا را رو آورد و چهره واقعی داعشی‌اش را در زدن شهید سلیمانی به مردم نشان داد.

عسگرخانی به قانون کاتسا پرداخت و ضمن بیان همراه بودن آن با برجام گفت: این قانون می‌گوید تمام پاسداران تروریست هستند و حق آب و حیات ندارند.

وی عنوان کرد: چطور شما می‌گویید که ما نمی‎‌توانیم به دو ارتش حقوق پرداخت کنیم؟

حمید پارسانیا در پایان با توجه به اتفاقات برجام گفت: کسانی که وارد برجام شدند، باید از درسی که از برجام گرفته، سخن بگویند؛ نه فضایی القا شود که اگر ما بخواهیم موشک شلیک کنیم جنگ خواهد شد. /882/ 202/

ارسال نظرات