۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۳۴۸۷۶
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین ولایت پذیری حضرت زهرا از سوی روحانیت در جامعه

ضرورت تبیین ولایت پذیری حضرت زهرا از سوی روحانیت در جامعه
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: روحانیت باید در منابر و خطابه‌های خود در خصوص ولایت پذیری آن حضرت بیشتر با مردم سخن بگوید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان طرح هجرت مرکز استان با تسلیت ایام فاطمیه و همچنین شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همچنین شهادت جمعی از هموطنان کشورمان در سقوط هواپیمایی اوکراین، شهادت حضرت زهرا (س) را یکی از جانگدازترین حوادث تاریخ اسلام برشمرد و گفت: شهادت این بانوی نمونه اسلام، سند دیگری از مظلومیت شیعه در تاریخ است.
 
وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود در مسیر دفاع از ولایت گام برداشت، افزود: خطبه فدکیه نمونه و سند روشنی از ولایت مداری آن حضرت در دفاع از حق ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در طول تاریخ اسلام ظلم بسیاری نسبت به شیعه و اهل بیت (ع) صورت گرفته است، بیان داشت: متأسفانه با گذشت همه این سال ها، امروز نیز این ظلم علیه شیعه و پیروان اهل بیت (ع) در دنیا وجود دارد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیعه همواره در طول تاریخ مظلوم بوده است، تصریح کرد: شهادت اهل بیت (ع) و یاران باوفایشان در طول تاریخ اسلام، سند روشنی از مظلومیت شیعه در تاریخ پرفرازونشیب اسلام است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با مطالعه وصیت حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر مظلومیت آن بانوی بزرگ اسلام بیشتر نمایان خواهد شد، افزود: ایشان به عنوان شهیده راه ولایت نقش بسیار مؤثر و کلیدی در دفاع از جایگاه ولایت در برابر ظالمان و حاکمان فاسد آن دوران بر عهده داشتند.
 
وی با بیان این که سیره حضرت زهرا (س) امروز بهترین الگو برای آحاد جامعه اسلامی در ولایت مداری و ولایت پذیری است، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که ادعای ولایت مداری دارند باید ولایت پذیری را از آن حضرت الگو گیرند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است، تصریح کرد: بهره گیری از سیره عملی آن حضرت بهترین راه مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان علیه دین و انقلاب است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که ایام فاطمیه بهترین زمان برای تبیین جایگاه واقعی آن حضرت از سوی مبلغان دینی برای عموم جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منابر و خطابه‌های خود در خصوص ولایت پذیری آن حضرت بیشتر با مردم سخن بگوید./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات