۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۳۵۰۸۸
به همت جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود؛

همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام یوسف زاده از برگزاری همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۲ اسفند ماه خبرداد و گفت: تا پایان بهمن ماه مقالات دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش ملی «ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» پیش از ظهر امروز در سالن نشست های مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

حجت الاسلام حسن یوسف زاده عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه و دبیر علمی همایش، این نشست خبری را آغاز رسمی کار همایش عنوان کرد و گفت: امیدواریم این همایش که در راستای لبیک به سخنان رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد، ثمرات خوبی هم برای جامعه المصطفی و هم برای جامعه ایران و انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب که در چهل سالگی انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شده ویژگی های خاصی دارد که آن را منحصر به فرد کرده است؛ از جمله این که از سوی شخص رهبر انقلاب صادر شده که در طول تاریخ پس از انقلاب چنین بیانیه ای صادر نشده بود.

حجت الاسلام یوسف زاده تأکید کرد: این بیانیه در سطح کلان ارائه شده و مقیاس تمدنی را به نمایش می‌ گذارد و اگر بخواهیم پایه های تمدن نوین اسلامی را پی ریزی کنیم باید گام های بلندی برداشته شود که مربوط به ایران نیست بلکه مربوط به انقلاب اسلامی است و در این جهت بیش از همه علوم، علوم انسانی برای تبیین این بیاینه و ترسیم راهبردهای بیانیه ظرفیت دارد و المصطفی در همین جهت به دنبال ایفای نقش خود بوده است.

وی استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای بازنگری در سیاست های ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را یکی از اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق تمدن سازی نوین اسلامی یکی دیگر از اهداف این همایش بیان شده است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ارتباط با محورهای همایش عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب و تحول در علوم انسانی، بیانیه گام دوم انقلاب و عقلانیت اسلامی، بیانیه گام دوم در جهت توسعه، تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم و جامعه المصطفی چهار محور اصلی این همایش عنوان شده است.

وی با اشاره به نهادهای همکاری کننده در برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مؤسسه امام خمینی(ره)، هشت انجمن علمی حوزه، مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) و دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) نیز با این همایش همکاری دارند.

حجت الاسلام یوسف زاده با تأکید بر این که این همایش مجوز پایگاه استنادی جهان اسلام را اخذ کرده است، تصریح کرد: همه مقالات از طریق سامانه دریافت می‌ شود تا فراخوان مقالات به صورت منظم انجام شود؛ دریافت مقالات تا اواخر بهمن ماه امسال درنظر گرفته ایم و 22 اسفندماه نیز تاریخ برگزاری همایش است از این رو باید چکیده مقالات زودتر از اصل مقالات به دست ما برسد.

وی در پایان با بیان این که دریافت مقالات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت ریز موضوعات مقالات می‌توانند به آدرس سایت مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی یا پرتال همایش های جامعه المصطفی مراجعه کنند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات