۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۱۰۲

وقتی وحدت جامعه را هدف گرفتند

وقتی وحدت جامعه را هدف گرفتند
این داستان در واقع مصداق روشنی از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» انگلیس است که در زبان عمومی مردم مشهور شده و هر زمان با حرکتی اجازه نمی‌دهد تا رنگ آرامش را ببینیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، مشهور است که روزی دو فقیر نابینا بر سکوی جلوی درِ مسجد نشسته بودند. صدای پای فردی را شنیدند که در حال ورود به مسجد بود، این دو فقیر نابینا از او درخواست کمک کردند، آن شخص که یک فرد انگلیسی بود به زبان فارسی گفت «این مبلغ را بگیر و نصف آن را به آن فقیر دیگر بده» و رفت.

سپس در کناری ایستاد، چند دقیقه گذشت و یکی از آن دو گدای نابینا به دیگری گفت: «سهم من را بده»، دومی در پاسخ گفت: «تو سهم من را بده» این گفت‌و گو تا جایی ادامه پیدا کرد که این دو گدای نابینا به جان هم افتادند و یکدیگر را کتک زدند.

فرد انگلیسی اصلاً پولی به هیچ‌کدام از آن دو نداده بود و فقط با این ترفند آن‌ها را به جان هم انداخته بود. این داستان در واقع مصداق روشنی از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» انگلیس است که در زبان عمومی مردم مشهور شده است.

 

سهم من را بده

 

اتحاد مهمترین امر برای پیشرفت

اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی همان چیزی است که انگلیس همیشه از آن ترسیده است. شاید یکی از جلوه‌های وحدت در کشورهای محور مقاومت به ‌خصوص ایران، تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی است. این میزان از هم‌آوایی و یکدستی را در سال‌های پس از انقلاب، کمتر شاهد بوده‌ایم.

قطعاً وحدت اقشار جامعه ایران دشمنان را می‌هراساند، البته نوع برخورد آن‌ها متفاوت بوده، مثلاً ترس آمریکایی‌ها همیشه سبب عقب‌نشینی آن‌ها شده ولی انگلیسی‌ها ترس خود را با خدشه به وحدت در دل جامعه، بروز می‌دهند. در جریان پاسخ موشکی سپاه به تروریست‌های آمریکایی آن‌ها بلافاصله از تهدیدات خود دست کشیده و اتمام جنگ با ایران را اعلام کردند؛ اما انگلیسی‌ها به دنبال فرصتی بودند تا در صفوف متحد مردم نفوذ و اتحاد آنان را بشکنند.

فرصت اختلاف انداختن برای انگلیسی‌ها مهیا شد

شاید در چند روز اخیر، تقریبا هیچ صدای مخالفی از هیچ کجای ایران شنیده نشده بود، حتی افراد زاویه‌دار با نظام هم در غم سردار دل‌ها، همراهی و یا سکوت اختیار کرده بودند.

پس از ارائه گزارش علت سقوط هواپیمای اوکراینی و اعلام خطای انسانی در هدف قرار گرفتن آن توسط نیروهای خودی، به ناگاه تجمع احساسی برخی از دانشجویان تهرانی در غم از دست دادن دوستانشان در این حادثه به یک حرکت ضد نظام و آشوب گونه تبدیل شد.

صدای مخالف و حرکات نسنجیده برخی افراد در این تجمع مانند جسارت به تصویر سردار شهید سلیمانی، همه را متعجب کرده بود اما حلقه مفقوده این جریان خود را نمایان کرد. این حلقه چیزی نبود جز خبر دستگیری سفیر انگلیس در بین جمعیت معترض و تصویربرداری از رفتارهای هنجارشکنانه پیاده‌نظامشان!

 

سهم من را بده

 

دوباره انگلیسی‌ها به دنبال اجرای سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن خود بودند که خوشبختانه ناکام ماند. البته این جریان و صدای اعتراض، افکار عمومی را دچار کدورت کرده و باید منتظر تأثیر این حرکت در چندپاره کردن جامعه و صف کشی موافقان و مخالفان باشیم. /882/ 704/

محمد جواد حسنی، طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سردار ما بی تو چه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
اگر قرار باشد هر اتفاقی بیفتد و آن هم این اتفاق که اصلا به عمد نبوده و بر اثر یک اشتباه بوجود آمده کل مملکت را تعطیل کنیم که نمی‌شود.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
برخی از کشورهای غربی برای این که داروی جدیدی را آزمایش کنند، این داورها را به کشورهای جهان اسلام صادر کرده‌اند تا نتیجه آن را مشاهده کنند و این مسأله سبب افزایش بیمارها در این کشورها شده است.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
در زمان کندی سناریو مشابه ای برای کوبا میخواستند درست کنند که هواپیما در ساختمان پایتخت سقوط کنه
3
0