۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۳۵۲۷۸
سرلشکر سلامی:

سردار سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود

سردار سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود
فرمانده کل سپاه از سردار سلیمانی به عنوان فرمانده ای تکرار نشدنی نام برد و گفت: شهید سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا،  عماد خمیس نخست وزیر سوریه  که در راس هیئتی بلند پایه  به کشورمان سفر کرده است ؛به منظور عرض تسلیت شهادت سردار سربلند سپاه اسلام و جبهه مقاومت "سپهبد قاسم سلیمانی" ، با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه ، با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد .

سرلشکر سلامی در این دیدار با تاکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی طی بیش از چهار دهه همواره لباس جهاد بر تن داشت، گفت: شهید سلیمانی فرمانده ای بی نظیر ، تکرار نشدنی و اسطوره ای جاودان است که نام ، یاد و اثرات وجودی او هرگز از حافظه ملت‌های مسلمان پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی گرچه در ایران به دنیا آمد، اما در اثر مجاهدت هایی که در بلاد اسلامی انجام داد، شخصیتی متعلق به جهان اسلام است و بویژه در عراق ، سوریه و لبنان جایگاه ویژه ای دارد، گفت: از این رو ما نیز متقابلا شهادت این سردار جبهه مقاومت را به شما تسلیت عرض می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برای سردار سلیمانی همه بلاد اسلامی وطن محسوب می شد و مرزهای جغرافیایی عاملی نبود که او را متوقف کند، اظهار کرد:این شهید والامقام به همه اقوام عشق می ورزید و به همین دلیل پس از شهادت وی جهان اسلام عزادار شد.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی در قلبهای ما زنده است و راه او با قدرت تداوم خواهد داشت، اظهار کرد:  شهید سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکا ، رژیم غاصب صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه بود و امروز تاثیر ماندگار این فرمانده بزرگ  در اقتدار بخشی به جبهه مقاومت و ایستادگی مجاهدانه آنان برابر دشمنان امت اسلام را به وضوح می توان مشاهده کرد .

 

سرلشکر سلامی در ادامه  با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی ، گفت:  ساعتی پیش از دفن پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی موشک های ما به پرواز درآمدند و مهمترین پایگاه امریکایی در منطقه در هم کوبیده شد؛ این اقدام شجاعانه حماسه ای استثنایی بود و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آن به نمایش در آمد و رژیم صهیونیستی و دشمنان امت اسلامی پیام خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: به تجربه دریافته ایم که در برابر دشمن باید با اقتدار رفتار کرد و این دقیقاً بخشی از تفکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ بنابراین راه و مسیر روشن سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد و ما به آن پایبند هستیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامیت ارضی سوریه را همانند تمامیت ارضی کشور خود دانسته و به آن احترام می گذارد، خطاب به نخست وزیر سوریه گفت:   تا آخر کنار شما هستیم ،میدان را ترک نمی کنیم تا تمامی دشمنان سوریه را ترک کنند و به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد .

عماد خمیس نخست وزیر سوریه  نیز در این دیدار اظهار کرد: به نام خود ، دولت و ملت سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت عرض می کنم؛ایثار، ازخودگذشتگی و ده ها سال فعالیت این شهید بزرگ در راستای استقرار امنیت در منطقه با هیچ کلام و واژه ای قابل وصف نیست.

وی از سردار سلیمانی به عنوان قهرمانی بی نظیر که همه کشورهای محور مقاومت و انسانهای شریف در جای‌جای جهان قدردان این سردار سرافراز هستند نام برد و افزود: همه ما نیز در سوریه اذعان می کنیم که شهادت سردار سلیمانی عزای ما هم هست و سوریه در این ایام به دلیل شهادت این سردار دلاور روزهای حزن انگیزی را سپری می کند و جای جای آن مجالس عزا برپا است.

عماد خمیس  خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور محترم سوریه  ، بشار اسد هم گفته‌اند" فرمانده سلیمانی برای سال های متمادی و بلکه صدها سال در قلبهای مردم سوریه خواهد ماند" و به همین دلیل بالاترین نشان نیروهای مسلح سوریه را به پاس مجاهدت های این سردار بزرگ به همراه آورده ایم تا تقدیم خانواده این سردار بزرگ شود.

نخست وزیر سوریه در پایان تاکید کرد: هر چند شهادت سردار سلیمانی توسط دشمنان سوریه و ایران و با دستان ناپاک امریکا انجام شد، اما  به طور قطع خون پاک  فرمانده بزرگ شهید سلیمانی و یاران شهیدش فرهنگ مقاومت را برای هزاران سال در منطقه جاودان خواهد کرد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
در زمان کندی سناریو مشابه ای برای کوبا میخواستند درست کنند که هواپیما در ساختمان پایتخت سقوط کنه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
بعد از پاسخ‌های قاطعانه سپاه به اقدامات کشورها و گروه‌های متخاصم علیه کشورمان، «جنگ» و «سایه جنگ» از مردم دور شده و تهدیدات از بین رفته است.
0
0