۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۳۵۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

ضرورت جذب روحانی در آموزش و پرورش به عنوان معلم مبلغ

ضرورت جذب روحانی در آموزش و پرورش به عنوان معلم مبلغ
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ضرورت حضور روحانی در روستاها، گفت: بهتر است آموزش و پرورش معلمان خود را از حوزه جذب کنند تا شاهد این مساله باشیم که معلم مبلغ به روستا ها اعزام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در کارگروه نظارت بر اجرای طرح امین در مدارس آموزش پرورش که با حضور نمایندگان حوزه علمیه همدان و همچنین کارشناسان آموزش و پرورش برگزار شد، بیان داشت: بررسی عملکرد طرح امین و افرادی که در این بخش فعالیت می کنند وظیفه اصلی این کارگروه است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود در طلاب علوم دینی و حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت حوزه در این طرح استفاده کنیم و همچنین نباید از برگزاری کارگاه های دانش افزایی برای بهبود عملکرد مربیان تربیتی غافل شویم.

امام جمعه همدان گفت: باید افرادی در این طرح جذب شوند که دارای روحیه و هنر ارتباط گیری با دانش آموزان باشند به همین سبب باید ارزیابی های اولیه در جذب مبلغان با دقت انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط روحانی با دانش آموزان یادآور شد: مبلغان طرح امین باید ارتباط مستمر با دانش آموزان داشته باشند و نباید به چند جلسه و یا چند روز در هفته اکتفا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: باید فعالیت مبلغان طرح امین مورد بررسی قرار گیرد و از افراد موفق در این راستا تقدیر شود.

وی افزود: ایجاد حس احساس مسؤولیت پذیری در دانش آموزان سبب پیشرفت معنوی آنها می شود، برای مثال اگر قرار است دانش آموزی در نماز جمعه شرکت کند بهتر است در اجرای این برنامه از او نیز کمک گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ضرورت حضور روحانی در روستاها اذعان داشت: بهتر است آموزش و پرورش معمان خود را از حوزه جذب کند تا شاهد این مساله باشیم که معلم مبلغ به روستا ها اعزام شود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات