۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۳۵۴۳۸
ضرورت بصیرت افزایی مردم و بسیجیان؛

گردان‌های سایبری بانوان، فعال می‌شوند

گردان‌های سایبری بانوان، فعال می‌شوند
مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور: گردان‌های سایبری را در بخش زنان به شکل تخصصی فعال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم سمیرا خطیب زاده مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در شبکه رادیویی گفتگو گفت: پس از فتنه ۸۸ و ضرورت بصیرت افزایی مردم به ویژه بسیجیان، «قرارگاه بصیرت» در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، اما به مرور که از حالت قرارگاه خارج شد «سازمان فضای مجازی» متشکل از معاونت‌های مختلف و به صورت تخصصی و هدفمند شکل گرفت.

وی افزود: عملکرد فضای مجازی بسیج جامعه زنان نشان می‌دهد که زنان بسیجی به اهمیت این جبهه و کارزار جدید آگاهند و می‌دانند که امروز جبهه جنگ نرم عناصر دشمن در بسته فضای مجازی تعریف شده است.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: یک سایت خبری را در سال ۱۳۸۲ با خبرنگاران بسیجی و تولید‌های بسیار خوب راه اندازی کردیم و در حوزه‌های مختلف مانند عفاف و حجاب، زنان ورزشکار، مسایل پزشکی و بهداشتی و ... محتوا و خبر تولید می‌کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: حدود ۱۱۲ هزار پیامک در فصل تابستان به عنوان گزیده‌ای از مطالب تولیدی به مخاطبان ارسال کردیم و کانال‌هایی را هم در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردیم که روزانه در آن‌ها مطالبی بارگذاری می‌شود.
خانم خطیب زاده بیان کرد: ایجاد گردان‌های سایبری بسیج از اقدام‌های بسیج است که حتی دشمنان هم به موفقیت و اقتدار آن اذعان کرده اند.

وی با اشاره به سانسور رسانه‌ای راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های قبل در رسانه‌های بین المللی گفت: جریان‌های رسانه‌ای دنیا هیچ تمایلی برای انعکاس این راهپیمایی عظیم ندارند و آن را سانسور می‌کنند، اما امسال قرار شد این حصر رسانه‌ای شکسته شود، از این رو همه گردان‌های سایبری بسیج از دهه اول محرم با هشتگ «حب الحسین یجمعنا» آغاز به کار کردند و ندای این پیام‌ها به گوش بسیاری از جهانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان رسید.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین از تولید نماهنگ و موشن گرافی‌ها در بسیج سخن گفت و افزود: بسیج جامعه زنان امسال در هفته عفاف و حجاب دو موشن گرافی و نماهنگ مستندگونه نوروبیولوژیک حجاب را تولید کرد و بازدید از این آثار به اندازه‌ای بود که BBC فارسی و انگلیسی هم به آن واکنش نشان دادند.

خانم خطیب زاده درباره برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای آینده گفت: یکی از برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان تربیت نیرو‌های مسلط بر حوزه رسانه و فضای مجازی است و علاوه بر این قرار است گردان‌های سایبری را در بخش زنان به شکل تخصصی فعال کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات