۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۳۵۵۸۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسؤولان قضایی مراقبت خطر نفوذ در دستگاه قضا باشند

مسؤولان قضایی مراقبت خطر نفوذ در دستگاه قضا باشند
آیت الله نمازی گفت: مسؤولان قضایی باید مراقبت خطر نفوذ در دستگاه قضا باشند، چون وقتی دستگاه قضا سالم باشد تمام امور کشور خوب پیش خواهد رفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در دیدار مدیرکل دادگستری استان اصفهان و دادستان کاشان، گفت: دستگاه قضا ضامن امنیت و سلامت جامعه و پیشگیری از وقوع جرم، جنایت و مفاسد در کشور است.

وی مسؤولیت در منصب قضا را مهم دانست و افزود: منصب قضا، جایگاه انبیای الهی است و باید مراقب بود تا احکامی که صادر می شود مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: احکامی که از سوی قاضی صادر می شود باید متقن و مستند باشد و حق و عدالت نیز در احکام رعایت شود.

وی با اشاره به خطر نفوذی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند، گفت: مسؤولان قضایی باید مراقب خطر نفوذ در دستگاه قضا باشند چون وقتی دستگاه قضا سالم باشد تمام امور کشور خوب پیش خواهد رفت.

آیت الله نمازی در ادامه بر حبس زدایی تاکید کرد و اظهار داشت: اصلاح نظام قضایی و دادرسی باید وجود داشته باشد چرا که با بازداشت یک عضو از خانواده در حقیقت تمام اعضای آن خانواده به گروگان گرفته می ‌شوند.

وی هدایت الهی را چراغ راه انسانها دانست و با تأکید بر اینکه تقوای الهی درهای بسته را باز می کند، ابراز داشت: دنیا عالم حجاب است و به جز انبیا و اولیای الهی کسی علم غیب ندارد و قاضی نیز بر اساس حکم قرآن رای صادر می کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حضرت داود (ع) تنها شخصیتی بود که بر اساس علم، قضاوت می کرده است.

آیت الله نمازی یادآور شد: قضاوت جایگاه بسیار حساس و مهمی است که قاضی باید از خداوند سبحان استمداد معنوی طلب کند و همیشه با خدا در ارتباط باشد تا او را هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه برخی زندانیان به علت عدم آگاهی در زندان مظلوم واقع می شوند بر رسیدگی به پرونده این زندانیان نیز تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از پیگیری مدیرکل دادگستری استان اصفهان برای ایجاد دادگاه شعبه تجدید نظر در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.‌

همچنین محمد رضا حبیبی مدیر کل دادگستری استان اصفهان در ابتدای این دیدار گفت: با توجه به سیاست‌های رییس دستگاه قضا که با شعار تحول مسؤولیت این دستگاه را پذیرفته است بر اساس نظرسنجی ها در سطح کلان مردم از عملکرد این قوه رضایت دارند و مسؤولان استانی و شهرستانی نیز در سراسر کشور تابع سیاست های کلان این قوه هستند.

به گفته وی هدف مسؤولان قضایی در استانها و شهرستانها پیشبرد سیاستهای کلان و محورهای قوه قضاییه در همه امور است که رییس قوه قضاییه در نشست ها و رسانه های بیان کرده است.

حبیبی گفت: جلب دادگستری در استان اصفهان رضایت مندی مردم، تعیین تکلیف پرونده های مانده، تسهیل در رسیدگی ها، اتقان در آرا ،مبارزه با مفاسد، توسعه عدالت و تعمیم آن و در نهایت انجام توقعات مردم از دستگاه قضایی است.

به گفته وی تلاش شده با همکاری جهادگونه سایر همکاران با توجه به کمبود امکانات و حجم نامه های وارده کارها خوب پیش برود و تحولات خوبی نیز شروع شده که در آینده شاهد برکات آن خواهیم بود.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان یادآور شد: به جز مرکز استانها، کاشان سومین شهرستان در کشور است که دارای دادگاه شعبه تجدید نظر است و علت آن فاصله زیاد تا مرکز اصفهان و ازدیاد پرونده ها بوده است.

حبیبی ادامه داد: سفر رییس قوه قضاییه به استان اصفهان افزون بر پیش بینی نیروی انسانی برای اداری و قضایی، کاشان مبلغ 60 میلیارد ریال هم برای ساخت مجتمع تجدید نظر و دادگاه خانواده اختصاص یافت.

وی افزود: بر اساس دستور رییس قوه قضاییه تحت قرار به زندان باید فقط بازداشت موقت باشد که قانون اجازه داده است و کسی نباید به لحاظ عجز از وثیقه یا معرفی کفیل به زندان برود.

مدیر کل دادگستری اصفهان گفت: این مهم به دادستانهای استان اصفهان تاکید شده که بر این مهم نظارت کنند و هیأتی هم تشکیل شده با با عزیمت به به شهرستها بر نحوه اجرای آن نظارت کنند./1307/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات