۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۵۶۰۳
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

«شهید سلیمانی» نماد مقاومت و امنیت در عرصه بین‌المللی است

«شهید سلیمانی» نماد مقاومت و امنیت در عرصه بین‌المللی است
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: سردار سلیمانی با دستور محور شرارت در دنیا به شهادت رسید زیرا او نماد مقاومت و امنیت در عرصه بین‌الملل است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» در مسجد خواهر امام رضا(ع) رشت اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی را به روح بلند ایشان تبریک و به دوستان و همرزمان ایشان و مردم ایران تسلیت می‌گویم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه شهید سلیمانی یک پدیده بود بیان کرد: سردار سلیمانی به‌لحاظ خصوصیات فردی و اجتماعی دارای ویژگی‌های ممتازی بود که با بسیاری از آیات قرآن کریم مطابقت داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر ایمان وجود انسان را در بر بگیرد و رفتارهای خود را براساس آموزه‌های این کتاب آسمانی قرار دهد محبوب می‌شود افزود: کسانی که از ایمان واقعی برخوردارند و درصدد افزایش آن هستند و اعمال خود را براساس آن تنظیم می‌کنند محبوب می‌شوند.

آیت الله رمضانی یکی از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی را اخلاص دانست و ابراز داشت: خداوند اخلاص را به بندگانی اعطا می‌کند که دوستشان داشته باشد و کسی که از این نعمت برخوردار است چشمه‌های حکمت بر دل و جان او جاری می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی عارف، اهل توسل، توکل و مناجات بود تصریح کرد: این سردار اسلام خود را این گونه تربیت کرد و خداوند مقام بندگی را به ایشان داد و این شهید ادبیات فرماندهی نداشت بلکه بی‌تکلف، صریح، قاطع و شجاع بود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه افراط و تفریطی در زندگی سردار سلیمانی وجود نداشت گفت: یکی از برکات ایمان واقعی آرامش است و سردار سلیمانی آرامش درونی خود را به دیگران انتقال می‌داد و اهل تبعیت و ولایت بود و در بازی‌های جناحی قرار نگرفت اما به‌معنای دقیق کلمه انقلابی بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خط قرمز سردار سلیمانی را انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: تنها شخصی همچون سردار سلیمانی می‌تواند فرمانده جبهه مقاومت باشد و فهم ایشان به جایگاه نظام در عرصه بین‌الملل بسیار عمیق بود و خود را از فداییان اسلام می‌دانست.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با تمام توان برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) جهاد کرد ابراز داشت: تشییع باشکوه پیکر این سردار رشید اسلام بخشی از پاداش الهی به ایشان است و باید علت حضور این جمعیت کثیر را تحلیل کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سردار سلیمانی با همرزم خود شهید ابومهدی در خاک عراق به شهادت رسید خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با دستور محور شرارت در دنیا به شهادت رسید زیرا او نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا قصد دارد مدیریت نظم نوین جهانی را در دست گیرد و دولت‌ها را با خود همراه کند عنوان داشت: اگر دولت‌ها مطیع آمریکا باشند مشکلی با آنها نیست اما اگر مقابل آنان بایستند با او مبارزه می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه دولت‌هایی همچون شوروی که مقابل آمریکا ایستادند توسط آنها نابود شدند تصریح کرد: آمریکا کلاهک هسته‌ای دارد تا از آن برای نابودی ملت‌ها استفاده کند اما ایران از نظر آنها حق داشتن دانش هسته‌ای را ندارد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی با ادبیات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مقابل زورگویی آمریکا ایستاد گفت: امروزه ایران اسلامی تمام معادلات دینی در دنیا را متحول کرد و همه از جمله محققان در دانشگاه‌ها به‌دنبال آن هستند که دین خود را به‌روز معرفی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران در پیچ تاریخی قرار دارد و شناخت آسیب‌ها و دانستن وظایف‌ها در این برهه زمانی بسیار مهم است بیان کرد: پیروزی و گسترش اسلام در دنیا اسارت و قربانی شدن می‌خواهد و ائمه اطهار(ع) اینگونه بودند.

وی ریشه‌کن کردن فقر، بی‌عدالتی، ظلم و بردگی مدرن در دنیا را نیازمند وجود کسانی دانست که در برابر مستکبران مقاومت کنند و افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و سردار سلیمانی که عمری در برابر زورگویان ایستاد توسط رسانه‌ها تحریف شده و در ردیف کسانی مثل طالبان قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) جنایت‌های داعش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این قوم متوحش بدترین جنایت‌ها مانند کودک‌کشی و تجاوز به زنان را مرتکب شدند اما سردار سلیمانی این جریان افراطی را محو کرد و با تدبیر خود وعده داد که در کمتر از 3 ماه داعش را نابود می‌کند و همین طور هم شد.

آیت الله رمضانی سردار سلیمانی را شهید ایجاد امنیت و مقابله با افراطی‌گری در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگر داعش نابود نمی‌شد هم‌اکنون اروپا نیز ناامن بود و دولتمردان اروپایی و آمریکایی باید قدردان سردار سلیمانی باشند زیرا این قوم وحشی به کسی رحم نمی‌کردند و امنیت را سلب کرده بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سردار سلیمانی را نماد امنیت در عرصه بین‌الملل خواند و گفت: مقام معظم رهبری به‌عنوان یک فقیه و مجتهد در گذشته سردار سلیمانی را تحسین می‌کردند اما امروزه به ایشان تعظیم می‌کنند زیرا این شهید مجاهد اهل عمل بود و قطعاً اگر شخصیتی همچون حاج قاسم در گذشته بود کسی جرأت جسارت به حضرت زهرا(س) را نداشت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات