۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۶۱۴

تابوت‌های مخفی عین‌الاسد

تابوت‌های مخفی عین‌الاسد
پس از حمله موشکی 18 دی‌ماه به عین‌الاسد، گزارش‌هایی با محتوای کشته‌شدن سربازان آمریکایی در گوشه و کنار جهان به شکل غیرعادی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاري رسا، درست یک هفته پس از حمله موشکی تاریخی جمهوری اسلامی ایران به مهم‌ترین پایگاه پنتاگون در عراق موسوم به «پایتخت آمریکا»، برای نخستین‌بار یک رسانه جریان اصلی در این کشور از تلفات انسانی در این واقعه پرده برداشت.

روزنامه واشنگتن‌پست که تحریریه‌اش هنوز کینه ترامپ را به‌خاطر حمایت از قاتل همکارشان، جمال خاشقجی به دل دارند، با وجود اینکه در گزارش شماره 14 ژانویه خود مجبور بود طبق دستورالعمل اخیر شورای امنیت ملی ایالات متحده، صرفا به منابع رسمی معرفی شده از سوی وزارت دفاع این کشور استناد کند اما باز هم مشخصا نتوانسته از کنار شواهد مرگبار بودن برخورد 12 موشک بالستیک ایرانی به عین‌الاسد بگذرد.
 
«لوئیزا لاولاک» خبرنگار خاورمیانه واشنگتن‌پست در گزارش «فرماندهان ایالات متحده در پایگاه عین‌الاسد باور دارند هجوم موشکی ایران برای کشتن طراحی شده بود» آورده است: در این حمله دست‌کم 2 سرباز آمریکایی از پنجره (برج مراقبت) به بیرون پرتاب شده و ده‌ها تن دیگر نیز دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند. او فاش می‌کند بر خلاف ادعای توئیتری ترامپ در ساعات اولیه پس از حمله مبنی بر اینکه «همه چیز خوب است» و همچنین مقامات دولتی که گفته بودند هیچ‌یک از نیروهای مستقر در عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند، ده‌ها نیروی آمریکایی در این حمله دچار ضربه مغزی خفیف شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
 
این در واقع تاکیدی است بر گفته هفته پیش ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده مبنی بر اینکه ایران جدا قصد تلفات گرفتن از نیروهای مستقر در عین‌الاسد را داشته است. لاولاک همچنین به حرف‌های «تیم گارلند» فرمانده ارشد نیروهای ویژه موسوم به جزیره و مهم ترین فرمانده ارشدی که آن روز در این پایگاه حضور داشته اشاره می‌کند که یک روز جلوتر به شبکه الجزیره گفته بود: «حملات موشکی برای گرفتن بیشترین تلفات انجام شد».
 
این روزنامه آمریکایی نیز نظیر گزارش شبکه سی‌ان‌ان تاکید می‌کند 2 هزار نیروی نظامی حاضر در این پایگاه که بیش از هزار و پانصدتای‌شان آمریکایی بودند، در همان پناهگاه‌هایی مخفی شده بودند که صدام ساخته بود. به گفته مقامات نظامی ایالات متحده در عراق، نیمه‌شب سه‌شنبه 17 دی به وقت عراق بود که اخطار حمله موشکی از سوی ایران به آنها داده شده بود اما  به لحاظ دستورالعمل‌های نظامی این امکان وجود نداشته تا همه نیروها به  پناهگاه‌های زیرزمینی بروند، چرا که باید حداقلی از نیروهای حراستی و عملیاتی روی زمین می‌ماند اگرنه احتمال سقوط کل پایگاه توسط نیروهای مهاجم وجود ‌داشت.
 
به گفته «استیسی کولمن» که فرمانده ارشد عملیات‌های هوایی این پایگاه است، در نهایت ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه بود که رادارهای پنتاگون اخطار حمله موشک‌های بالستیک را دادند و بلندگوهای سراسر پایگاه عین‌الاسد طی لحظاتی بسیار وحشتناک برای آمریکایی‌ها، با پخش آژیر و هشدارهای شفاهی از ساکنان خواستند فورا پناه بگیرند. نکته اینجاست که این دقیقا همان زمانی است که نخستین موشک به آن اصابت کرده است.
 
شعبده بازی با اجساد عین‌الاجسد
 
خبرگزاری اروپایی لوکال، با اعلام خبر مرگ 2 نظامی آمریکایی در آلمان به دلایل نامعلوم، به نوعی از پروژه وزارت دفاع ایالات متحده برای مخفی کردن هلاکت تعداد زیادی از نیروهای ارتش این کشور در پایگاه مورد حمله قرار گرفته‌اش در عراق پرده برداشت. 
 
بر اساس گزارش بخش آلمانی لوکال، نیروی هوایی آمریکا از روز 9 ژانویه یعنی فردای حمله موشکی مهلک ایران به پایگاه عین‌الاسد، تحقیقاتی را برای مشخص شدن دلایل مرگ 2 عضو این نیرو در پایگاه نظامی اشپانگدالم آغاز کرده است. 
 
آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند 2 سرباز 20 ساله به نام‌های «خاویر لیپهارت» و «آزیس وایتهارست»، سربازان ویژه پایگاه جنگنده 52 آمریکا در پایگاه هوایی مزبور در منطقه راینلند پالاتینات در غرب آلمان بوده‌اند که جسدهای‌شان ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد روز پنجشنبه 9 ژانویه در خوابگاه‌شان یافت شده است. سرهنگ «دیوید اپرسون» فرمانده واحد جنگنده‌های هوایی 52 آمریکا در آلمان این 2 سرباز را که شبکه آرتی روسیه احتمال می‌دهد خدمه فنی پرواز بوده‌اند، نیروهایی ارزشمند توصیف کرده است. نکته جالب اینکه لیپهارت توسط پدری عرب و مسلمان در ایالت جورجیا به فرزندخواندگی پذیرفته شده بود و در ارتش آمریکا معمولا نیروهایی با چنین مشخصاتی به‌خاطر آشنایی با اسلام و زبان عربی به خاورمیانه اعزام می‌شوند.
 
این در حالی است که 5 روز پیش نیز روزنامه استار ز‌اند استرایپس، نزدیک به ارتش ایالات متحده، از هلاکت 2 نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان در جریان عملیات نیروهای ناتو علیه طالبان خبر داده بود. بر این اساس 2 نظامی مزبور در عملیات «حمایت قاطع» بر اثر انفجار بمبی در استان قندهار افغانستان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده‌اند اما بر خلاف ادعای ارتش آمریکا نه گروه طالبان مسؤولیت کشتن آنها را برعهده گرفته و نه منابع ارتش افغانستان به هلاکت این نیروها اشاره‌ای داشته‌اند؛ ابهامی که می‌تواند پرده از پروژه پنتاگون برای حفظ آبروی رسانه‌ای ترامپ و کاخ سفید و رد کردن نام نیروهای به هلاکت رسیده‌اش در پایگاه عین‌الاسد تحت عناوین دیگر بردارد.
 
تحرکات گروه‌های تروریستی جدید
 
یک حمله تروریستی در فلوجه عراق ناکام ماند. به گزارش شبکه الفرات،‌ یگان مبارزه با تروریسم عراق دیروز از متلاشی شدن یک شبکه تروریستی و دستگیری اعضای آن در این شهر از استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.
 
صباح النعمان، سخنگوی این یگان گفت تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی در بغداد و الانبار برنامه‌ریزی‌ می‌کردند. به ‌گفته وی، 4 تروریست دستگیر شدند و مقادیری سلاح و تجهیزات هم ضبط شد اما هیچ اشاره‌ای به ارتباط این حمله با گروه تروریستی داعش نشده است که این نکته حکایت از تحرکات آمریکایی ها در این کشور برای ضربه زدن به مقاومت در قالب گروه‌های شبه‌نظامی دارد./1360/
ارسال نظرات