۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۳۵۶۲۴

تجمع اعتراضی مردم مشهد علیه سفیر انگلیس

تجمع اعتراضی مردم مشهد علیه سفیر انگلیس
مردم مشهد در اعتراض به حضور سفیر انگلیس در تجمعات هنجارشکنانه اخیر خواستار اخراج وی از کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دانشجویان و مردم مشهد امروز با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مشهد، به حضور سفیر انگلیس در تجمعات هنجار شکنانه اخیر اعتراض و خواستار اخراج سفیر انگلیس از کشور شدند.

بنابراین گزارش خیل عظیمی از دانشجویان و مردم انقلابی امروز با حضور در مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مشهد به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور اعتراض داشته و اعلام کردند که به هیچ بیگانه ای اجازه دخالت در امور داخلی کشور را نمی دهند.

این معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین استکبار ستیزی و سر دادن شعارهایی از قبیل «مرگ بر انگلیس»، «سفارت انگلیس تعطیل باید گردد» و «سفیر اغتشاشگر اخراج باید گردد» به برخورد جدی با سفیر هنجار شکن انگلیس تأکید داشتند.

مردم با بصیرت مشهد و نخبگان و روشنفکران مشهدی با حضور در این تجمع اعتراضی حجت را بر همه بیگانگانی که دندان برای استعمار این کشور تیز کرده اند، تمام کردند و اعلام داشتند که مردم انقلابی ایران اسلامی دیگر اجازه سر سوزن دخالتی را به هیچ بیگانه ای نخواهند داد.

این گزارش می افزاید، یکی از دانشجویان با ابراز انزجار از رفتار هجارشکن سفیر انگلیس، گفت: انگلیس سال ها منابع و دارایی کشور ما را به تاراج برد و با انقلاب این به یغما بردن به اتمام رسید اما هرگز طمع آن ها تمام نشده است و از هر فرصتی برای تسلط بر ملت و منابع عظیم این ملت استفاده می کنند اما ما هشیار هستیم و اجازه چنین کاری را به آن ها نخواهیم داد.

یکی از روحانیون حاضر در این تجمع نیز در مورد علت حضور خود در این اجتماع اعتراضی، اظهار کرد: دین اسلام طاغوت را نفی کرده است و در هر زمانی باید به مبارزه با طاغوت و استبداد پرداخت و ما نیز همراه دیگر مردم دین مدار ایران در همه صحنه ها برای صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و اسلام ناب در میدان هستیم.

گفتنی است، سفیر انگلیس در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و هنجارشکنانه در 21 دی ماه امسال در اجتماع هنجارشکن مقابل دانشگاه امیر کبیر تهران حضور یافته بود که توسط ماموران پلیس امنیت ناجا دستگیر و پس از اقدامات اولیه قانونی به نماینده وزارت امور خارجه تحویل و سپس آزاد شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات