۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۳۵۶۷۲
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

شهید سپهبد سلیمانی تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه را خنثی کرد

شهید سپهبد سلیمانی تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه را خنثی کرد
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: هر چند آمریکا هنوز در منطقه حضور دارد و فساد ایجاد می‌کند اما به اهداف خود نرسیده و اکنون باید حقیرانه از منطقه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی پیش از ظهر امروز در همایش هر مسجد یک حقوقدان با اشاره به اینکه شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش خون تازه‌ای در انقلاب جاری کرد اظهار داشت: نتیجه شهادت شهید سردار سلیمانی مشخص شد و این ثمرات ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیرون راندن داعش تنها یکی از اقدامات کوچک شهید سلیمانی بود عنوان کرد: شهید سلیمانی اسرائیلی را که شعار نیل تا فرات را می‌داد زمین‌گیر کرد به‌طوری که اکنون از غزه و موشک‌های ایران هراس دارد و به قفس خود پناه برده است.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه شهید سلیمانی تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه را خنثی کرد گفت: هرچند آمریکا هنوز در منطقه حضور دارد و فساد ایجاد می‌کند اما به اهداف خود نرسیده و اکنون باید حقیرانه از منطقه خارج شود؛ بنابراین در افتادن با بزرگترین شیطان کار کوچکی نیست.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ایجاد امنیت فوق‌العاده و مثال‌زدنی برای مردم خود از دیگر اقدامات بی‌نظیر شهید سلیمانی است افزود: مقام این شهدا و فداکاری‌های آن‌ها بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا به عنوان یک سیلی محکم و تقدیر از سپاه بیان کرد: این موفقیت نیز یادگاری شهید تهرانی‌مقدم است که البته او هم در مسیر کاری خود مجاهدانه و برای خدا کار کرد.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: هر کس برای خدا تلاش کند نتیجه می‌گیرد و ثمرات تلاش‌های مجاهدانه شهید قاسم سلیمانی و تهرانی مقدم هنوز ادامه دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه این حادثه بسیار غم‌انگیز بود و ملت ما عزادار است بیان کرد: خانواده‌های این شهدا همچون شهدای دفاع مقدس باید تکریم شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیازمند تربیت حقوقی هستند و مدارس ما برخلاف سایر کشورها با این موضوع فاصله دارند اظهار کرد: کمبود اطلاعات حقوقی مردم باید جبران شود و یکی از اقدامات در این راستا اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: برای مدارس نیز کتاب‌های کمک درسی در حال تدوین است که حقوق به زبان کودکانه آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه گام اول آگاهی‌بخشی و گام دوم مصالحه و ایجاد صلح بین افراد است گفت: این اقدام به صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم کمک می‌کند و در صورت عدم تحقق در مرحله بعد باید مشاوره صحیح ارائه شود.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که شاکی می‌شوند در واقع شکایت آن‌ها واهی است که به کیفرخواست نمی‌رسد عنوان کرد: 80 درصد شکایات و پرونده‌های دادسراها واهی است و بیخود تشکیل شده است و این سبب هدر رفتن وقت هزینه و نارضایتی می‌شود زیرا اینچنین پرونده‌ها در دادگستری منع تعقیب می‌گیرند؛ بنابراین باید مردم به شیوه صحیح مشاوره شوند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه عدل‌گستری تنها مختص به دادگستری نیست و هر مسجد باید پایگاه گسترش عدل و داد باشد گفت: این کار گاهی با تیغ دادگستری و گاهی با بیان نرم در مساجد اتفاق می‌افتد و باید تلاش شود تعداد مساجد اجرای طرح در استان کرمانشاه تا پایان سال به 1000 مورد برسد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات