۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۳۵۷۴۰

آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار از عربستان بابت استقرار نیرو در منطقه پول گرفت

آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار از عربستان بابت استقرار نیرو در منطقه پول گرفت
مقام‌های پنتاگون می‌گویند دولت آمریکا از عربستان سعودی ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک در تأمین هزینه‌های استقرار نیرو در منطقه پول گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام پنتاگون بامداد جمعه (به وقت تهران) گفته عربستان سعودی بابت تأمین هزینه‌ نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار به واشنگتن پرداخت کرده است. 

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با گزارش این خبر به نقل از مقامی که اشاره‌ای به نام او نشده گفته پرداخت این مبلغ، دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (بین ۱۰ آذر تا ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۸) انجام شده است. 

سی‌ان‌ان نوشته این نخستین بار نیست که سعودی‌ها به تأمین هزینه‌های نظامی آمریکا کمک می‌کنند. عربستان سعودی، کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تأمین جنگ خلیج فارس در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱، ۳۶ میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کردند. 

پرداخت این مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار کل هزینه‌هایی که عربستان سعودی باید بپردازد را شامل نمی‌شود و طبق گزارش سی‌ان‌ان، مذاکراتی میان دو طرف بر سر اینکه ریاض چه مبلغ دیگری به واشنگتن بدهکار است در جریان است.

این رسانه نوشته است: «گفت‌وگوهایی دوجانبه برای تعیین دقیق اینکه کدام مخارج توسط سعودی‌ها باید تأمین شود در جریان هستند. تصمیم‌گیری بر سر این موضوع، به رسیدن به محاسبات نهایی بر سر میزان بدهی سعودی‌ها از نظر آمریکایی‌ها ختم خواهد شد.»

«ربکا ریباریش»، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا گفت: «مطابق با دستورالعمل رئیس‌جمهور برای افزایش مشارکت طرف‌ها در قبول مسئولیت، وزارت دفاع آمریکا به تعاملاتی با عربستان سعودی در خصوص سهیم شدن در هزینه استقرار نیروها روی آورده است. استقرار این نیروها امنیت منطقه را تقویت کرده و خصومت‌ها و ستیزه‌جویی‌ها را کاهش می‌دهد.»

ریباریش در ادامه خاطرنشان کرد: «عربستان سعودی قبول کرده در تأمین هزینه این فعالیت‌ها کمک کند و نخستین کمک را در این راستا انجام داده است. رایزنی‌ها برای صورت‌بندی کردن ساز و کاری جهت کمک‌های آتی جهت تأمین هزینه‌های استقرار این نیروها در جریان است.»/847/ب

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
خدا رحمت کند حضرت امام(ره) را که 56 سال قبل با لایحه کاپیتولاسیون و پذیرفتن ذلت در مقابل تروریست های آمریکایی مقابله کرد. الان ما می بینیم شیخک های کشورهای عربی خلیج فارس، همانند برده و نوکر آمریکا مجبورند هر کاری که آمریکایی ها دیکته کنند انجام بدهند و هر چه هم ترامپ اونها رو تحقیر می کند جرات ندارند پاسخ بدهند.واقعا جوانان تحصیل کرده و اساتید دانشگاه های عربستان چگونه این ذلت رو تحمل می کنند؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
بدوش ترامپ، ...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
واقعا چیزی به اسم شرف و عزت بین این قوم آل سعود وجود نداره؟؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
حتي از جون سربازهاي امريکايي هم پول درمیاره ! عجب تاجر و روباهيه !
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
بنام خدا ، طبیعی است، گاو شیر ده، به عنوان عضوی از مثلث شر: استکبار جهانی ، صهیونیست ها و وهابیت ، تامین مالی این اتحاد را برعهده دارد، در حالی که راهبرد ها و منافع آن که نابودی آرمان فلسطین است، برای صهیونیست، و هفت تیر کشی و قلدری ها با ترامپ می باشد، ان شاء الله ، این مثلث به زودی نابود می شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
اوج حقارت مرگ بر ال سقوط.به امید پایان این شجره ی خبیثه
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
اوضاع اقتصادی امریکا بشدت وخیم هست و اقتصاد امریکا تنها در یک صورت روپا خواهد ماند که ترامپ خوب بلدهست زدن جیب کشورهای پولدار . عربستان خیلی پولدار هست میلاردها دلار نفتی پس انداز کرده است. امریکا و این یارو ترامپ خوب فهمیده چه کار کند بهترین راه ایجاد یک تنش موقت نظامی در خاورمیانه و علل الخصوص درگیری مختصر بایران هست تا بتواند شرایط لازم برای زدن جیب اعراب پولدار خلیج فارس فراهم کند. بهترین راه ترساندن اعراب از ایران هست ایران با ارام سازی شرایط نقشه امریکا راباید نقش بر اب کند و بیخود خودش را درگیر امریکا نکند. هر جا نفت باشه و پول نفت جمع بشه امریکا سر و کله اش پیدا می شود امریکا خرج دارد . صلح هرمز بهترین تو دهنی به امریکا هست.
0
0