۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۳۵۹۲۳

بازگشت بالن‌های آتش‌زا؛ مقاومت فلسطین به اعمال فشار ادامه می‌دهد

بازگشت بالن‌های آتش‌زا؛ مقاومت فلسطین به اعمال فشار ادامه می‌دهد
پس از آنکه رژیم صهیونیستی به وعده‌های خود بر اساس توافق‌های غیرمستقیم عمل نکرد، ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آنکه به موجب توافقات انجام شده میان غزه و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری برخی طرف‌ها بویژه مصر، ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه متوقف شده بود در روزهای پایانی هفته گذشته بار دیگر این موضوع از سر گرفته شد.

جمعه (دیروز) دهها بالن آتش‌زا حامل مواد منفجره از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی فرستاده شد و برخی از آنها به «اشدود» در بیست کیلومتری نوار غزه رسید؛ برخی از آنها در نزدیکی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «اشکول» در مجاورت غره منفجر شد. صدای انفجارهای شدید شکایت زیاد شهرک‌نشینان را در پی داشت و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در واکنش یک پایگاه مقاومت را با پنج موشک هدف گرفتند.

روزنامه «الاخبار» در این زمینه گزارش داد: نقطه اختلافات اخیر «اعطای وقت اضافی به میانجی‌ها برای اجرای بقیه تفاهمات» است خصوصا آنکه فریبکاری دشمن اجرای تعدادی از بندهای مهم مانند کمک‌رسانی به ایستگاه تولید برق با گاز، افزایش تولید برق خارجی و نیاز به جایگزین اقتصادی دائم جدای از کمک‌های ماهانه قطر به میزان صد دولار در ماه  برای هفتاد خانواده را به تأخیر انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده، حماس معتقد است که رژیم صهیونیستی با استفاده از میانجی‌ها در حال به تأخیر انداختن بندهای توافق شده است.

«آوی دیختر» معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا مدعی شد، این رژیم باید از ابزارهای دیگری برای اعمال فشار بر حماس استفاده کند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم در واکنش به بمباران غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی گفت، اینها بخشی از نبرد مستمر میان ملت و مقاومت است.

تیرماه گذشته، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند،‌ با کمک سازمان ملل توافقی حاصل شده که در مقابل توقف ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه، دامنه صید ماهیگیران فلسطینی، بیشتر و تأمین سوخت نیروگاه برق غزه از سر گرفته شود.

آگوست ۲۰۱۸ (مرداد ۱۳۹۷) رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که حجم خسارت وارد شده بر اثر بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا جوانان فلسطینی، به بیش از سی میلیون شِکِل (واحد پول اسرائیل) تقریبا معادل ۸ میلیون ۳۶۰ هزار دلار رسیده است. بزرگی این رقم وقتی روشن می‌شود که کنار رقم خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی گذاشته شود. خسارت‌های ناشی از سرما، باران و طوفان حدود ۱۵۵ میلیون شِکِل است؛ یعنی کمتر از نصف خسارتی که بالن‌های آتش‌زا به اسرائیل تحمیل کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات