۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۳۵۹۲۸

اذعان تل‌آویو به توان ایران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد

اذعان تل‌آویو به توان ایران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد
فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حمله موشکی ایرانی‌ها به عین الاسد٬ توانایی هماهنگی شگفت‌انگیز آنها را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق بریک ژنرال صهیونیستی اظهار داشت که نیروی زمینی ارتش اسرائیل اعتماد به نفس خود را از دست داده و حزب‌الله یگان‌های کماندویی که ماموریت آنها در جنگ٬ عبور از مرزها و تسلط بر شهرک‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی است تشکیل داده است.

بازرس سابق ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که اسرائیل در برابر یک تهدید موجودیتی قرار دارد.

وی ادامه داد: ما جبهه داخلی خود را در چارچوب برنامه 5 ساله‌ای مبنی بر اینکه توان مقابله با هزار تا دوهزار و پانصد موشکی که احتمال می رود به سمتمان پرتاب شود داشته باشیم٬ آماده نکرده‌ایم. این ژنرال صهیونیستی تاکید کرد که صدها عدد از این موشک‌ها به مراکز سکونتی پرتاب خواهند شد.

اسحاق بریک اظهار داشت که همه این اتفاقات در برابر چشممان رخ می دهد و هیچ‌کس با جدیت با این مسئله برخورد نمی کند. وی اضافه کرد که حزب‌الله 11 یگان کماندویی متشکل از هزار کماندو تشکیل داده که در سوریه می‌جنگیدند و ماموریت‌ آنها در جنگ٬ عبور از مرزها و سیطره بر شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی است که حماس هم همین کار را در جنوب انجام می‌دهد.

بازرس سابق ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد که تاکید فرماندهان رژیم صهیونیستی این است که باید کمترین تلفات جانی را داشته باشیم؛ این خوب است و تصمیمات را تا حدی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما آنها آمادگی فعال سازی نیروی زمینی را برای جلوگیری از تلفات جانی ندارند.

ژنرال صهیونیستی تصریح کرد که اگر در جنگ‌های قبلی با این روش عمل می‌کردیم٬ امروز زنده نبودیم.

طبق گفته بریک٬ نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی قابل اعتماد نیست و فرماندهان آن کاری را که باید٬ برای فعال‌سازی این ارتش انجام نمی دهند.

وی ادامه داد که تا زمانی که اعتمادی به نیروی زمینی نیست و شما نمی‌خواهید تلفات جانی بدهید٬ اعتماد به نفس این ارتش از بین می‌رود.

ران کوخاف فرمانده دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که جنگ سوم اسرائیل با لبنان٬ با جنگ‌های قبلی متفاوت خواهد بود؛ چرا که صهیونیست‌ها مجبورند در پناهگاه‌ها مخفی شوند.

فرمانده دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که جنگ آینده میان لبنان و اسرائیل بنا به ملاحظات فراوانی متمایز خواهد بود؛ به ویژه حزب‌الله دقتی دارد که می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را با خطای کمتر از 10 متر مورد هدف قرار دهد.

وی در گفت‌گو با یک رسانه صهیونیستی تاکید کرد که پروژه دقت (موشک‌های دقیق)حزب‌الله٬ تهدیدی ماهیتی برای اسرائیل محسوب می‌شود که تل آویو در تلاش است تا از روش‌های مختلف آن را خنثی کند.

در همین راستا فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از صهیونیست‌ها خواست تا میزان تلفات جانی و مالی جنگ آینده را درک کنند و اشاره کرد که آنها مجبورند تا به پناهگاه‌ها بروند.

ران کوخاف از سوی دیگر در همین زمینه به قدرت بالای هماهنگی ایران در موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق اشاره و خاطرنشان کرد که هدف‌گیری پایگاه آمریکایی عین‌الاسد توسط ایرانی‌ها نشان دهنده قدرت هماهنگی شگفت‌انگیز آنها بود./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
چرا سپاه گزینه حمله موشکی را انتخاب کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با آمریکا سناریوهای متفاوتی داشت از جمله:
بمب گذاری و ترور فرماندهای آمریکایی در آمریکا
حمله با پهپاد یا راکت و ضربه زدن به کاروان‌های آنها در طول مسیر
حمله موشکی به پایگاههای آمریکا که سخت‌ترین و پرریسک‌ترین گزینه بود و دقیقا سپاه همین را انتخاب کرد
اما چرا؟
کشورهایی که از بعد نظامی و تجهیزات پیشرفته ضعیفند در مقابله با کشورهای قوی، از جنگ نامتقارن استفاده می‌کنند، مثلاً اسراییل با جنگنده به فلسطین حمله می‌کند، اما چون فلسطین جنگنده ندارد با حملات استشهادی یا راکت پاسخ می‌دهد
حال چرا ایران سخت ترین گزینه را انتخاب کرد؟
فرض کنید ایران در آمریکا یکی از مقامات رسمی پنتاگون یا کاخ سفید را ترور می‌کرد این ترور به معنای قدرت اطلاعات عملیات ایران خواهد بود، اما سوال اینجاست اگر در آینده‌ای نه چندان دور جنگ می‌شد، ایران با اینگونه عملیات‌ها می‌خواست آمریکا را نا امن کند؟
به عبارتی همه جای آمریکا را که نمی‌شود بمب‌گذاری کرد همه‌ ناوها و پایگاه‌های آن را نمی‌شود با بمب‌گذاری نابود کرد،اگر چه بمب گذاری نیازمند اطلاعات عملیات پیچیده‌ای است، اما داعش، القاعده و طالبان هم بمب‌گذاری را بلدند، به همین ترتیب استفاده از پهپاد و پنهانی یک منطقه را کوبیدن هم خیلی کار دشواری نیست
اما آیا توانایی مقابله مستقیم را داریم؟
حمله موشکی سپاه، سخت‌ترین و پرچالش‌ترین تصمیم بود
چرا؟
چون ایران قدرت مستقیم و تمام تکنولوژی‌اش را به رخ تمام تکنولوژی غرب کشید!!
آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی را دارد، در این پایگاه قطعاً از آنها همچون سیستم دفاع موشکی پاتریوت یا سنتورین استفاده کرده است، این سامانه‌ها قبل از بکارگیری بارها تست می‌شوند، این سامانه‌ها را بسیاری از کشورهای دنیا از آمریکا خریداری کرده‌اند چرا که آنها هم از قدرت آن مطلع بوده و البته بعد از خرید هم خریداران بارها آن را تست می‌کنند،خب تصور کنید اگر این سامانه موشک‌های سپاه را منهدم می‌کرد و مثلاً از ١٣ موشک ١٠ موشک را منهدم می‌کرد و حمله‌ موشکی سپاه موفقیت‌آمیز نمی‌شد، هیمنه‌ ایران خرد می‌شد،اما در بهت و حیرت کارشناسان نظامی، سپاه تصمیم به حمله موشکی گرفت!! حمله موشکی در چه شرایطی؟
در شرایطی که پیشرفته‌ترین سامانه‌ دفاعی دنیا در پایگاه نصب شده
در شرایطی که ١٢ پهپاد فوق پیشرفته‌ای که کوچکترین هدفی را تا بیش از ۵٠ کیلومتری هم مشاهده می‌کنند دائما در حال گشت‌زنی بودند،
و ماهواره‌های آمریکایی هم که همیشه به ظاهر بیدار بودند
پس اگر حمله موشکی سپاه موفقیت آمیز نبود، هیمنه ایران خرد می‌شد، ایرانی که 30 سال دم از موشک می‌زد آبروی خود را بر باد می‌داد
ترامپ هم می‌دانست که سامانه‌های تست شده و ١٢ پهپاد، اوج شاهکار مهندسی آمریکا هستند لذا قبل از حمله ایران توییت کرده بود که چرا خبری از انتقام سخت شما نشد و من منتظرم!!
سپاه تمام آبروی ایران را در دستانش گذاشت، و به دستور مقام معظم رهبری قدرت نظامی ایران را مستقیماً به رخ قدرت نظامی آمریکا کشید و با ١٣ موشک بالستیک به پایگاه‌های آمریکا حمله کرد و شاهکار مهندسی دنیا یعنی سامانه‌های دفاعی آمریکا در مقابل موشک‌های ایرانی فلج شدند! ١٠٠ سال تکنولوژی نخبگان و نامداران دفاعی آمریکایی با آن همه امکانات، در مقابل ٣٠ سال جوانان بی‌نام و نشان خمینی و خامنه ای با آن همه فشار و تحریم شکست خورد!!
سپاه، نه تنها دژ سامانه‌های آمریکایی را شکست، بلکه هیمنه ابرقدرتی چون آمریکا را شکست، سپاه ١٠٠ سال ابرقدرتی آمریکا را شکست، سپاه ١٠٠ سال تبلیغات برتری و شکست ناپذیر آمریکا را شکست، سپاه ابهت یک امپراطوری را شکست
0
0