۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۳۵۹۸۹
آیت الله سعیدی:

مسؤولان مراقب باشند بهانه دست دشمن ندهند

مسؤولان مراقب باشند بهانه دست دشمن ندهند
امام جمعه قم با بیان این که مسؤولان باید مراقب باشند تا سوژه و بهانه دست دشمن ندهند، گفت: اطاعت از رهبری و حفظ خون شهیدان از رسالت های ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به فضیلت زیارت اهل بیت(ع) اشاره و بر الگو پذیری از سیره و روش امامان معصوم در زندگی تأکید کرد.

وی زیارت حرم اهل بیت(ع) را نعمت الهی بیان و اظهار کرد: یکی از دلایل زیارت ما در این حرم های شریف این است که این بزرگواران را اسوه خود قرار دهیم، آمدن به زیارت با لطف خدا و خود اهل بیت صورت می گیرد، از این نعمت خوب استفاده کنید.

آیت الله سعیدی با تأکید بر پیروی از سنت و سیره اهل بیت(ع)، گفت: یکی از راه های استفاده از این زیارت ها این است که تلاش کنیم تا سیره و سنت آن ها را آموخته و درس بگیریم.

امام جمعه قم جذب شدن توسط اهل بیت(ع) را یکی از هدف های زیارت بیان و ابراز کرد: در زیارت دعا کنید و به امام معصوم بگویید که من آمده ام از شما بشوم که اگر کسی از اهل بیت(ع) شود هم در دنیا و هم در قیامت جواب می دهد.

وی با اشاره به آیه 44 و 45 سوره هود که خدا می فرماید:«ای نوح پسر تو از تو نیست»، اظهار کرد: امام رضا(ع) در این مورد که می فرماید:«وقتی پسر هود گناه کرد خدا او را از این بچه جدا کرد، از نظر اهلیت جدا شد.» و هشدار دادند:«هر کس از ما اهل بیت باشد یعنی قوم و خویش باشد و اطاعت خدا را نکند از ما نیست و هر کسی اطاعت از خدا کند از ما اهل بیت است.»

آیت الله سعیدی افزود: این خطر مهم است که راحت می توان از اهل بیت(ع) شد و راحت می توان جدا شد، امام صادق(ع) می فرماید:«کسی که حرمت بزرگان را نگه ندارند از ما نیست»، اگر کسانی که نزدیک به اهل بیت هستند، خطا کنند، خطر بیشتر و گناه بیشتر است چنانچه که راه امامت و ولایت را همین مسلمانان صحابه پیامبر(ص) منحرف کردند و امام حسین را همین مسلمانان کشتند.

امام جمعه قم بر تأکید رهبر معظم انقلاب به کارگزاران نظام در مراقبت از رفتار و عملکرد خود اشاره و ابراز کرد: همان گونه که اگر مسلمانان گناه کنند، خطر بیشتر است، رهبری به مسؤولان و کارگزاران نظام نصیحت می کنند که مراقب عملکرد و رفتار خانواده و مسؤول دفترهای خود باشید، اگر کسی خرابکاری کند آن را پای نظام می نویسند.

وی بیان داشت: امروز باید مراقب باشید تا در عرصه های مختلف سوژه و بهانه دست دشمن ندهید، اطاعت از رهبری و حفظ خون شهیدان از رسالت های ما است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات