۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۳۵۹۹۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

هدف دشمن ایجاد یاس و نا امیدی در کشور است| خدمات سپاه نادیده گرفته نشود

هدف دشمن ایجاد یاس و نا امیدی در کشور است| خدمات سپاه نادیده گرفته نشود
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بر تزریق امید به جامعه تأکید کرد و گفت: ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه در راستای اهداف آمریکا و تهی کردن جوانان کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود یکی از مباحث مهم قرآنی را دشمن شناسی دانست و گفت: حدود ۱۳ سوره قرآن با دشمن شناسی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ آیه قرآن در رابطه با منافقین است، افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، یک چهارم قرآن در رابطه ما است، یک چهارم قرآن در رابطه با دشمن شناسی است، یک چهارم آن در رابطه با معاد است و یک چهارم مابقی قصه و داستان است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به کتاب دشمن شناسی از دیدگاه امام خمینی (ره)، گفت: دشمنان اسلام از جمله بنگاه‌های سخن پراکنی دشمن برای اینکه یک دروغ آن‌ها باور شود، ۹۹ بار راستگویی می‌کند تا یک دروغ تأثیرگذار و سرنوشت ساز بگویند.

استاد حوزه علمیه قم هزینه‌های مالی، گسترش فرهنگ ابتذال، ایجاد یاس و ناامیدی، شبهه افکنی، شایعه پراکنی، ایجاد ترس، تحقیر، ایجاد تفرقه، دین زدایی و نابودی اسلام را ۱۰ حربه شناخت از دشمن بیرونی دانست و افزود: به دستور قرآن برای مقابله با دشمن و آمریکا باید هزینه کرد، چراکه آمریکا برای مقابله با اسلام و نظام اسلامی ایران ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا با ۳۷ پایگاه در منطقه و این همه هزینه در منطقه نه تنها هیچ نتیجه‌ای نگرفته، بلکه سوریه و لبنان و یمن و عراق را از دست داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال گسترش فرهنگ ابتذال است، ادامه داد: دشمن در گسترش فرهنگ ابتذال در فضای مجازی به دنبال گرفتن هویت جوانان است، اما این توطئه با فرا رسیدن محرم و شهادت امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها خنثی می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه از امید به عنوان سرمایه انسان نام برد و بر تزریق امید به جامعه تأکید کرد و افزود: هرگونه حرف و حرکتی که سبب ایجاد یاس و ناامیدی درجامعه شود در راستای اهداف دشمن و آمریکا و تهی کردن جوانان کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال شبهه افکنی اعتقادی، سیاسی و اجتماعی در جامعه است، گفت: سپاه پاسداران خدمات زیادی داشته است و همه زحمات سپاه را نادیده گرفتن یک نوع عقده گشایی و کینه توزی با سپاه است.

وی یکی از حربه‌های دشمن را شایعه پراکنی خواند و طرح مباحث اختلافی بین جناح‌ها در مدت باقیمانده دولت و انتخابات پیش رو را به صلاح کشور و نظام ندانست و ابراز داشت: توهین و جسارت به افراد کار پسندیده‌ای نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حضور همه جناح‌های سیاسی در صحنه انتخابات، گفت: نباید کاری کرد که سبب دلسردی مردم شود، چرا که در انتخابات پیش رو نیاز به حضور همگانی و حداکثری است و نباید به شایعه پراکنی دشمن توجه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با حمایت از شورای نگهبان، اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان از شخصیت‌های برجسته‌ای هستند و ورود آیت الله اعرافی و آیت الله شب زنده دار به شورای نگهبان به عنوان یک شخصیت ویژه و فراجناحی و خردمند و سرباز رهبری نعمت بزرگی است، ضمن اینکه برخی از رد صلاحیت‌ها در ادامه تأیید صلاحیت خواهند شد.

وی ایجاد ترس و وحشت در جامعه را یکی دیگر از حربه‌های دشمن دانست و گفت: آمریکا به اندازه‌ای آسیب پذیر است که آمار کشته‌های خود را در عین الاسد تا به امروز مخفی نگه داشته است.

به گفته وی آمریکا در اطراف ایران ۳۸ پایگاه نظامی دارد که همه آن‌ها در تیررس موشک‌های ایرانی است و حتی اسرائیل نیز در تیررس موشک‌های ایرانی است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین یکی دیگر از حربه‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ایجاد تفرقه در جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: نباید به دنبال کشف نقطه ضعف‌های دولتمردان و برجسته کردن آن بود و وحدتی که بعد از شهادت سردار سلیمانی بین مردم و دولتمردان و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی ایجاد شده است باید حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از دین زدایی نیز به عنوان یکی دیگر از حربه‌های دشمن نام برد و گفت: دشمن به دنبال دور کردن مردم از دین و نابودی اصل اسلام است.

وی یکی از ویژگی‌های فاطمه زهرا (س) را دشمن شناسی دانست و افزود: کمیت نفرات مهم نیست و فاطمه زهرا (س) با وجود اینکه می‌دانست نمی‌تواند با خلفا مقابله کند، اما حرف خودش را زد و ما شیعه بودن خود را مدیون افشاگری فاطمه زهرا (س) هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بصیرت و دشمن شناسی را دارای هزینه دانست و افزود: سکوت و انزوا و دوری از سیاست و خارج شدن از صحنه برای برخی تأثیرگذاران امتیاز نیست و اگر هم برایشان محبوبیت داشته باشد، اما این محبوبیت به هیچ قیمتی ارزش ندارد.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
بزرگترین گناه ناامیدی است
0
0