۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۳۶۰۱۵
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

احیای ۲۶ موقوفه با حکم مراجع قضایی در مازندران

احیای ۲۶ موقوفه با حکم مراجع قضایی در مازندران
مدیرکل اوقاف مازندران از اجرای۲۶ حکم صادره موقوفات در محاکم قضایی خبر داد و گفت: با اجرای این احکام۲۶ موقوفه استان که به‌طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند احیا شد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق موقوفات گفت: اوقاف مدافع حقیقی موقوفات است و در این مسیر برای احقاق حق و حقوق املاک وقفی از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌کند.
 
وی با بیان این که برخی موقوفه‌خواران برای تصرف املاک وقفی اقدام به تجاوز به حریم موقوفه می‌کنند و برخی نیز اجاره‌بها وقف را نمی‌پردازند، افزود: در این راستا اوقاف به‌عنوان مدافع موقوفات، فرد متصرف را دعوت به پرداخت حق و حقوق موقوفه می‌کند و در صورت تمکین نکردن مراحل احیای موقوفه از مسیر قانونی در مراجع قضائی پیگیری می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای ۲۶ حکم صادره موقوفات در محاکم قضائی خبر داد و گفت: با اجرای این احکام ۲۶ موقوفه استان که به‌صورت غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته بودند احیا شده است.
 
حجت الاسلام حیدری، وقف را یک مسأله شرعی و قانونی برشمرد و عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه‌های محرم و صفر است و متصرفان غیرقانونی موقوفات در واقع به اموال اهل بیت (ع) تصرف کردند.
 
وی با بیان این که اوقاف افتخار دارد به دستگاه اهل بیت خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفات در واقع عمل به نیت امینانه وقف است و مستاجران موقوفات نیز در اجرای این امر خیر شریک خواهند بود.

یک باب مغازه تجاری در بابلسر وقف شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: یک باب مغازه تجاری به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بابلسر وقف شد.

حجت الاسلام مهدی یوسف تبار، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر و فریدونکنار گفت: یک وقف جدید شهرستان بابلسر به ثبت رسید که تعداد وقف‌های جدید در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار را به عدد سه رساند.
 
وی با بیان این که وراث مرحوم حاج محمد ربیع یوسف‌پور یک باب مغازه را وقف کردند، افزود: مساحت این موقوفه سی متر مربع می‌باشد که دارای کاربری تجاری است.
 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار ارزش تقریبی این موقوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: نیت موقوفه شامل برگزاری عزاداری امام حسین(ع) و هزینه‌های جاری مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستای همت‌آباد بابلسر است.
 
حجت الاسلام یوسف‌تبار خاطرنشان کرد: واقفان خیراندیش هنگام ایجاد وقف‌های جدید به نیاز‌های روز جامعه توجه داشته باشند تا عواید این موقوفات در راستای نیاز‌های فعلی جامعه بشری استفاده شود./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
باید دقت شود حتما درآمد های موقوفات و بطور خود موقوفه در محل مورد نظر واقف صرف شود
0
0