۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۳۶۰۸۴

ورود سرکرده‌های خارجی داعش به عراق با حمایت هوایی آمریکا

ورود سرکرده‌های خارجی داعش به عراق با حمایت هوایی آمریکا
مدیر دفتر سازمان «بدر» در استان «الأنبار» عراق از کمک هوایی نیروهای آمریکایی برای ورود سرکرده‌های خارجی داعش از سوریه به منطقه «وادی حوران» واقع در غرب عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر دفتر سازمان بدر عراق در استان الانبار، اعلام کرد: نیروهای حشدالشعبی در مرحله اول و سوم عملیات «اراده پیروزی» توانستند اطراف «وادی حوران» و «صحرای غربی» در استان الانبار را به طور کامل از وجود داعش پاکسازی کنند، در حالی که نیروهای آمریکایی با ایجاد موانع، مانع از نزدیک‌ شدن عراقی‌ها به این مناطق می‌شدند.
 
وی افزود: پس از عملیات پاکسازی این مناطق از وجود داعش، نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی وادی حوران، از طریق عملیات هوایی، اقدام به تسهیل ورود عناصر داعش به این منطقه کردند.
 
الانباری ادامه داد: آن دسته از عناصر داعش که از نسل اول فرماندهان این گروه تروریستی و دارای هویت‌های خارجی بودند، از این طریق بار دیگر از سوریه به استان الانبار وارد شده‌اند. آمریکایی‌ها نیز برای ایجاد تنش در وضعیت امنیتی عراق و ورود مجدد داعش به این کشور با نام‌های جدید تلاش می‌کند.
 
نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس و بسیج مردمی عراق از نیمه دوم تیرماه امسال عملیات گسترده «اراده پیروزی» را برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته‌های خاموش داعش انجام دادند و به نتایج قابل توجهی دست یافتند.
 
مرحله نخست این عملیات در استان‌های الانبار، صلاح الدین، نینوا و مرزهای مشترک با سوریه انجام شد که حدود ۴۰ درصد از مساحت و خاک کشور عراق را در بر می‌گرفت و در نهایت امنیت به بیش از ۵۰ منطقه بازگشت.
 
مرحله سوم این عملیات نیز ۱۴ مرداد ماه با همراهی حشدالشعبی و ارتش این کشور صورت گرفت که هدف از این مرحله، پاکسازی و تفتیش مناطق شمالی شهر‌های «جلولاء» و «المقدادیه» در استان «دیاله» (شرق عراق) و جنوب استان نینوا (شمال عراق) بود./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات