۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۳۶۱۳۴
نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد؛

ضرورت معرفت و تبعیت محض نسبت به ولی خدا

ضرورت معرفت و تبعیت محض نسبت به ولی خدا
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تبعیت محض از ولی خدا را از ضوابط تکامل انسان دانست و گفت: از ولی خدا شناختی نیاز است تا در این فضای غبارآلود دچار تردید نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان امشب در حرم مطهر رضوی گفت: حضرات معصومین در زمان حیات خود با مشکلات فراوانی روبرو بودند از جمله این که برخی اطرافیان آن ها معرفت کافی نسبت به این بزرگواران نداشتند.

امام جمعه همدان با تأکید بر درک معرفت اهل بیت(ع)، اظهار کرد: آدم های خوب زیادی به زیارت آمده، در نماز شرکت کرده و در پای منبر می نشینند اما کسی که معرفت به حضرت داشته باشد، خیلی کم است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ابراز کرد: این که کسی قدرت درک حضرت را داشته باشد نیاز به ضوابط دیگری دارد و اگر کسی می خواهد که به وقت ظهور ولی خدا به او تکیه کرده و روی او حساب کند، باید این ضوابط را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که راه برای پیشرفت و تکامل انسان باز است، گفت: حقیقت وجودی انسان ها ظرف است و هر چه قدر انسان گسترده تر باشد در چشم ولی خدا چشمگیرتر است، خداوند به ظواهر کاری ندارد بلکه توجه به باطن افراد است.

امام جمعه همدان با تأکید به ترک گناه با توجه به فرمایش امام رضا(ع)، بیان داشت: هر گناهی شجره ممنوعه است، وقتی به گناه نزدیک شویم از بهشت الهی دور می شویم.

وی به ضوابط تکامل اشاره و ابراز کرد: انسان باید اموال نفسانی و کشش های شیطانی خود را مدیریت کند، شریعت اسلام امیال انسانی را سرکوب نکرده است و بریدن از دنیا به معنای دنیا نداشتن و ترک دنیا نیست بلکه گرفتار نشدن در تعلقات است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تبعیت محض و اطاعات پذیری از ولی خدا را از دیگر ضوابط تکامل انسان بیان و اظهار کرد: انسان کنار علی(ع) گاهی در حقانیت ایشان شک می کند، حال انسان چگونه می تواند تکیه گاه ولی خدا باشد در حالی که تبعیت محض از ولی خدا ندارد بنابراین از ولی خدا شناختی نیاز است تا در این فضای غبارآلود دچار تردید نشود. /864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات